1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ו') בשלושה ימים את מעצרה של הסייעת החשודה בהתעללות בפעוטות בני שנתיים ושלוש בגן ברמת גן.
הסייעת החשודה נעצרה ביום שלישי השבוע - ולאחר מכן הוארך מעצרה עד היום. הורי הגן, השייך למפעלי בית עמנואל, דרשו בשבועות האחרונים לצפות במצלמות אבטחה המוצבות במקום בעקבות חשדות שהתעוררו בקרבם. בהמשך התברר כי הסייעת אכן תועדה כשהיא פוגעת לכאורה בפעוטות.
ממשטרת ישראל נמסר כי "השבוע הוגשה תלונה נגד סייעת בגן ילדים ברמת גן בחשד לאלימות כלפי פעוט במהלך שהותו בגן. עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה ועצרה את החשודה - בת 45 מרמת גן - לחקירה".
עו"ד שי אורן, המייצג את הסייעת, מסר לאחר הארכת המעצר הראשונה של מרשתו: "יש עכשיו אווירה ציבורית קשה, וגם אני אבא לילדים. מרשתי סיפקה הסבר לסרטונים שהוטחו בפניה, כמו למה היא שמה רגל פה או רגל פה. מרשתי לא יכולה לשבש סרטונים".
השופטת נאווה ברוורמן קבעה בהחלטתה, בדיון בהארכת המעצר הראשונה של הסייעת, כי "מדובר בחשודה בעבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע. עיינתי בכובד ראש בתיק החקירה ועלה חשד שהחשודה ביצעה את העבירות המיוחסות לה מעבר לרף הסביר.
"המשטרה מבקשת לבצע פעולות חקירה נוספות כאשר החשודה לא יכולה לשבש את החקירה. שמעתי בקשב את טענות הסנגור וראיתי לנכון לא להיעתר למלוא הימים שמבקשת המשטרה". יצוין כי המשטרה ביקשה בתחילה מבית המשפט להאריך את מעצר הסייעת בחמישה ימים.
שלשום עדכנה מנהלת הגן את ההורים בהתפתחויות - וכתבה להם: "בעקבות חשש שעלה במסגרת בדיקה פנימית שלנו לאחר תלונה מצידכם, נשלחה בקשה דחופה למשרד העבודה - שהוא הגורם המוסמך בחוק לעיין בצילומים - לעיון בתיעוד מצלמות הגן בצירוף תיעוד חודש הפעילות האחרון בכיתה ממצלמות האבטחה.
"עודכנו כי לנוכח ממצאי מצלמות האבטחה, הגורמים האמונים במשרד העבודה החליטו להעביר את הטיפול בנושא למשטרה, וכעת הוא נמצא בחקירת משטרת מסובים. כפי שהובא לידיעתנו, בשלב זה אחת המטפלות זומנה לחקירה. חשוב להדגיש שאין מדובר באותה מטפלת שאליה יוחסו התלונות שהועברו מטעם ההורים.
"בהתאם להנחיית ראש העיר ועיקרון השקיפות, נביא לידיעתכם כל עדכון שנדע ונוכל למסור, תוך הקפדה על הנוהלים והנחיות המשטרה למניעת כל אפשרות לשיבוש החקירה. בהקדם האפשרי שבו נדע את הרקע העובדתי, נוכל גם להפיק כל לקח נדרש ולשפר את צעדי ומערך המניעה של מקרים חריגים בעתיד".