יותר מ-5 מיליון תושבי העיר מלבורן יהיו שוב בסגר, שיימשך חודש וחצי. ההחלטה התקבלה בעקבות זינוק במספר הנדבקים בקורונה בעיר השנייה בגודלה באוסטרליה.
דניאל אנדרוז, שעומד בראש ממשלת מדינת המחוז ויקטוריה (שמלבורן היא בירתה), אמר שהסגר יתחיל ברביעי בחצות ויימשך לפחות שישה שבועות. "אנחנו לא יכולים להעמיד פנים שמשבר הקורונה נגמר", אמר לאזרחים.
5 צפייה בגלריה
אוסטרליה מלבורן סגר בידוד נגיף קורונה
אוסטרליה מלבורן סגר בידוד נגיף קורונה
תושבים בבידוד במגדלי דיור ציבורי במלבורן
(צילום: AFP)
אחרי שבמלבורן דיווחו על 191 נדבקים חדשים ב-24 שעות אמר אנדרוז שהמספרים "גבוהים מאוד", ושכרגע קשה לעצור את התפשטות הנגיף. "אף אחד לא רצה להיות במצב הזה. אני יודע שזה יגרום לכמויות אדירות של נזק. זה יהיה מאתגר מאוד".
תושבי מלבורן רשאים לצאת מהבתים רק כדי ללכת לעבודה, לקנות מזון או לקבל טיפול רפואי. המסעדות ובתי הקפה יפעלו במתכונת טייק אוואי בלבד. חדרי הכושר והמספרות ייסגרו ובעיר תתאפשר התקהלות של עד שני אנשים בלבד. החופשה של תלמידי בתי הספר תוארך.

למרות שהסגר הוטל על המטרופולין של מלבורן, בפועל כל מדינת המחוז ויקטוריה מתנתקת משאר אוסטרליה: גבולות מדינת המחוז ייסגרו הלילה, ושוטרים וחיילים נשלחו לגבולותיה של ויקטוריה. זו תהיה הפעם הראשונה מזה מאה שנה שהגבול של ויקטוריה עם מדינת המחוז ניו סאות' ויילס נסגר.
השוטרים והחיילים בגבולות של ויקטוריה ישתמשו ברחפנים ובכלי טיס אחרים כדי לוודא שהתושבים לא יגיעו ממנה למדינות מחוז אחרות - שהצליחו לעצור את הקורונה.

כבר בשבוע שעבר הוטל סגר על כ-300,000 תושבים במלבורן, שאמור היה להימשך עד סוף יולי. כעת ההגבלות חלות על כל העיר. בשבת קרוב ל-3,000 תושבים נדרשו להישאר בבידוד אחרי התפרצות קורונה בתשעה מגדלי דיור ציבורי. עד כה התגלו 69 נדבקים בתשעת המגדלים. גורם במערכת הבריאות האוסטרלית אמר שמדובר במגדלי מגורים צפופים והשווה את הצפיפות לשיט בספינת תענוגות.
קרוב ל-9,000 איש נדבקו בקורונה באוסטרליה. 106 בני אדם מתו מהנגיף. כמעט כל הנדבקים החדשים הם תושבי מלבורן. באזורים אחרים הוסרו הגבלות אחרי מאבק מוצלח בהתפשטות המגפה.