1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר וישראל כץ
מיקי זוהר וישראל כץ
מיקי זוהר וישראל כץ
(צילום: אלכס קולומוינסקי, אבי מועלם )
אחרי שקרא לשר האוצר ישראל כץ "מנותק" ועורר מהומה בליכוד, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר פנה באופן חריג למתפקדי הליכוד, ושלח להם מכתב שככל הנראה נועד להרגיע את הרוחות.
זוהר כתב למתפקדים כי "בחמש השנים האחרונות עת נבחרתי לכנסת אני משקיע את חיי למענכם ולמען מדינתנו היקרה. בעבורכם, אני נאבק בשמאל ללא מורא. בשבילכם, אני פועל במלוא העוצמה לתיקון מערכת המשפט. ולמענכם, אני מופיע המון בתקשורת העוינת את הימין ואת ראש הממשלה.
"אני גאה לומר שבימים שבהם אף אחד לא העז לדבר בפומבי בענייניו של ראש הממשלה, עמדתי כמעט לבדי, זקוף קומה, ונאבקתי יחד איתכם כדי לשמור על המשך שלטון הימין והליכוד. אני מרגיש שעשינו זאת יחד מול יריבים פוליטים שלא בחלו בשום אמצעי על מנת לנסות ולנטרל אותנו מההנהגה.
"ניצחנו יחד ועודנו מנצחים בכל המאבקים הללו. עשינו זאת משום שזעקנו יחד על העוול הנורא והלא מוצדק שניסו ועדיין מנסים לגרום לראש הממשלה והעם שמע אותנו.
"לאחרונה אני מוצא עצמי משקיע חלק גדול מדי מזמני דווקא במאבקים שונים מול חברי סיעת הליכוד. ניכר שככל שאני זוכה לתמיכה רחבה יותר מכם חברי התנועה, כך קמים נגדי כוחות רבים מתוך התנועה על מנת להפיל את רוחי ובעיקר לפגוע ברוח הליכוד.
צר לי מאוד על הגישה הזו, שהפעם ננקטה דווקא נגדי על ידי חלק מחברי הסיעה, אך בכוונתי להתעלות מעל המאבקים היצריים, לשים בצד את האגו כדי שחלילה לא נשכח את הדרך שלנו, דרך הליכוד שדוגל באחדות ובערבות הדדית. אפעל לאיחוד השורות כאשר רק הצלחת הליכוד והמדינה תהיה לנגד עיני, כך פועלים ליכודניקים אמיתיים".

בשיא המשבר: עימות חריף מול המצלמות בין כץ וזוהר

כזכור, אתמול בוועדת הכספים תקף ח"כ זוהר את חברו לליכוד השר כץ ואמר כי "יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לשקול היטב את המשך כהונתו של ישראל כץ כשר האוצר".
העימות החל לאחר שזוהר התייחס במהלך הדיון לתקרת הפיצוי שמעגן החוק לעניין עסקים, ודרש להגדילה. כץ ענה לו: "זו עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, ולנוכח כך שיש לך בן דוד עם אולם. אמר לי אחד הגורמים בתחום, מה הדחף שלך, שיש לך בן דוד עם אולם".
זוהר ענה: "אני מתייחס בסופו של דבר לגופם של דברים. לא צריך לרדת לרמה הנמוכה של שר האוצר. אני אתעלה על עצמי ואתעלם מהגישה האלימה והמתנשאת של שר האוצר ואדבר לגופם של דברים". \העימות בין השניים עבר לקרב ציוצים ברשתות החברתיות, ובהמשך זימן נתניהו את השניים ללשכתו.