הגל השני של הקורונה הביא עימו זינוק אדיר בתחלואה - אך גם במספר המתים. יותר מ-60 בני אדם מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף מאז יוני - והמספר רק ממשיך לטפס.
אחד מאותם נפטרים הוא ניסים מזוז, בן 76 מנתיבות. לפני שבועיים הוא הרגיש חולשה וחום גופו עלה ל-38 מעלות. יומיים אחר כך, הוא קם להכין את הדגים לסעודת שבת, כמו בכל יום שישי. אחרי שסיים הוא הרגיש שוב שהחולשה גוברת עליו והלך לנוח.
בשבת בבוקר חלה הידרדרות קלה במצבו והוא לא הצליח לקום לתפילה, אז המשפחה הבינה שמשהו לא תקין. בעצתם הוא הלך ביום ראשון בבוקר לבצע בדיקת קורונה במתחם הבדיקות בנתיבות. החולשה הלכה וגברה על מזוז, ומשפחתו החליטה להזמין לו אמבולנס ולפנות אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
1 צפייה בגלריה
נגיף קורונה הקורונה מת נפטר ניסים מזוז נתיבות
נגיף קורונה הקורונה מת נפטר ניסים מזוז נתיבות
ניסים מזוז (במרכז). "עדיין לא הבנו מה קרה, זה כנראה הרצון של בורא עולם"
"אחד מהאחים היה איתו עד שעות הלילה. הוא נכנס לצילום חזה והרופאים אמרו לו שהוא לא יכול להיות איתו יותר. אז הוא נפרד מאבא ואמר לו שיראה אותו מחר", סיפר מגן, אחד מבניו של ניסים. "למחרת בבוקר התקשרנו לבית החולים והודיעו לנו שהוא מורדם ומונשם, לא ממש קיבלנו תשובות מה בדיוק קרה, רק שיש לו קורונה ושאסור לנו להתקרב".
בימים לאחר מכן ניסו בני המשפחה לקבל עוד פרטים על מצב אביהם ולנסות לבקר אותו. ביום חמישי התקשרו אליהם מבית החולים וביקשו שיגיעו כי המצב החמיר. "בצהריים הודיעו לנו שהוא נפטר, היינו בהלם. בעיקר מכך שביום ראשון הוא נכנס לבית החולים עצמאי ופעיל וחוץ מחולשה הכל היה בסדר, ולמחרת הוא כבר היה מורדם ומונשם. זו הייתה הידרדרות מהירה, לא ציפינו לזה. הכי מכעיס שזה קרה כל כך מהר ולא קיבלנו שום תשובה".
ניסים עבד כמעט עד הרגע האחרון כמנהל חשבונות, בעקבות משבר הקורונה הוא הוצא לחל"ת. בכל בוקר היה מתעורר בחמש והולך להתפלל, מלבד צנתור שעבר בשנתיים האחרונות הוא תפקד כרגיל.
"הוא היה מאוד עצמאי ופעיל, הוא היה פעיל ציבור – כולם אהבו אותו", סיפר מגן. "אנחנו לא יודעים איפה הוא נדבק. הוא יצא לקניות, לבית הכנסת, לאחרונה היה גם בחתונה – אבל לא היה שם חולה קורונה. הוא תמיד נזהר, תמיד שמר על הכללים וההנחיות. עדיין לא הבנו מה קרה, אבל זה כנראה הרצון של בורא עולם".
פורסם לראשונה: 22:48, 16.07.20