2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
שר החוץ גבי אשכנזי ימריא מחרתיים (יום ד') לביקור המדיני הראשון שלו, בברלין, שם הוא צפוי להשתתף במפגש הלא- רשמי של שרי החוץ של האיחוד האירופי - מפגש גימניש - כאורחם של שר החוץ הגרמני הייקו מאס ושל שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל.
זה הביקור הראשון של אשכנזי בחו"ל כשר החוץ וגם נסיעה מדינית ראשונה של שר ישראלי מאז פרוץ משבר הקורונה. אשכנזי צפוי להשתתף במפגש עם כל שרי החוץ של האיחוד האירופי.
במקביל מתוכננות לו שורה של פגישות עבודה עם שרי חוץ אירופים. כמו כן יתקיימו מספר פגישות עבודה עם גורמי ממשל גרמניים. תיתכן גם פגישה עם נשיא גרמניה פרנק-ולטר שטיינמאייר. במקביל, מתקיימים מגעים לפגישה עם הקנצלרית אנגלה מרקל.
2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס
גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס
גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס
(צילום: עמית שאבי )
אשכנזי מגיע לגרמניה בעיתוי יחסית נוח: לאחר שסוגיית הסיפוח ירדה, לפחות לעת עתה, מהפרק. עם זאת, סביר להניח שהבכירים האירופים ישמיעו בפניו עמדה נחרצת נגד רעיון הריבונות. כמו כן צפויה לעלות סוגיית הבנייה בהתנחלויות.
אשכנזי ימריא בטיסה מסחרית רגילה. יתלוו אליו כמה יועצים ובהם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז וראש המטה המדיני חיים רגב. אשכנזי ופמלייתו לא יצטרכו להיכנס לבידוד בברלין, אולם הם יעברו בדיקות קורונה. לאחר שהשרה פנינה תמנו-שטה נדבקה בקורונה התייעץ אשכנזי עם גורמים מקצועיים והוא אינו נדרש לבידוד ויכול לעבוד כבשגרה. אתמול עבר בדיקת קורונה ונמצא בה שלילי והיום יעבור בדיקה נוספת לקראת נסיעתו הצפויה לברלין.