במשפט מזורז גזרה צרפת ארבעה חודשי מאסר על הצעיר שסטר לנשיא עמנואל מקרון.
התוקף, דמיאן טארל בן ה-28, נשפט לארבעה חודשי מאסר בפועל ו-14 חודשים על תנאי. בית המשפט בוואלנס הרשיע את טארל בתקיפת עובד ציבור – עבירה שהעונש המרבי עליה הוא שלוש שנות מאסר וקנס של 45 אלף אירו.

2 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון צרפת תודה
עמנואל מקרון צרפת תודה
טארל סוטר למקרון
טארל תקף את מקרון ביום שלישי כשהנשיא היה בסיור בכפר טן-הרמיטג' בדרום צרפת, במטרה לשוחח עם סטודנטים ומסעדנים על החזרה לשגרה אחרי מגפת הקורונה. כשמקרון ניגש ללחוץ את ידו הוא קרא "די למקרוניזם" וסטר לו בפרצופו.
בתקשורת הצרפתית נכתב שטארל הוא איש ימין קיצוני וחובב אמנויות לחימה עתיקות. "אם הייתי קורא למקרון לדו-קרב בזריחה, אין לי ספק שהוא היה מגיב", אמר בבית המשפט. טארל הצהיר במשפטו שהוא ימני ופטריוט, ושהוא חבר בתנועת "האפודים הצהובים" – שמוחה נגד מקרון והמצב הכלכלי בצרפת. לדברי טארל, מקרון "מייצג את שקיעתה של המדינה שלנו".
טארל סיפר שכמה ימים לפני הביקור של מקרון באזור הוא וחבריו חשבו להשליך לעברו ביצה או עוגת קצפת, אך בסוף החליטו שלא לעשות זאת. התגובה של טארל הייתה "ספונטנית": "כשראיתי את המבט הידידותי והשקרי שלו חשתי גועל, והגבתי באלימות. הייתה לי תגובה אימפולסיבית. האלימות הזאת הפתיעה אותי".
2 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון סטירה מ מפגין דרום צרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון סטירה מ מפגין דרום צרפת
שומרי הראש של מקרון מרחיקים אותו מהאזור אחרי התקיפה
(צילום: רויטרס)
אחרי התקיפה נעצר טארל יחד עם אדם נוסף, שתיעד את התקיפה. בחיפוש בביתו של העצור השני מצאה המשטרה נשק שהוחזק בניגוד לחוק, והוא יעמוד על כך לדין. בביתו נמצא גם עותק של "מיין קאמפף", ספרו של אדולף היטלר.
מקרון הגיב לסטירה ואמר כי מדובר באירוע נקודתי. "הכול בסדר. אסור לנו להניח למעשים בודדים, ולאנשים אלימים-במיוחד כמו שהיו בכמה מחאות רחוב, לשלוט בשיח הציבורי. הם לא ראויים לכך", אמר מקרון לעיתון בצרפת.