אשת העסקים אלהאם חאזן, מספר 13 ברשימת כחול לבן לכנסת, עוררה בשבוע שעבר סערה בגוש המרכז-שמאל לאחר שדווח כי בפגישה שקיימה עם יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, היא ביקשה ממנו להמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר מפלגתה בני גנץ. חאזן מיהרה להכחיש, ובריאיון היום (א') לאולפן ynet טענה כי ביקשה ממי שמסתמן כלשון מאזניים "שלא יהיה חלק מממשלה של נתניהו ולא ימליץ עליו".
1 צפייה בגלריה
פגישת מנסור עבאס ואלהאם חאזן
פגישת מנסור עבאס ואלהאם חאזן
חאזן בפגישתה עם ח"כ עבאס
(באדיבות אתר panet)
אתר החדשות הערבי "פאנט" היה זה שדיווח כי חאזן הפצירה בעבאס לתמוך במועמדותו של גנץ להרכבת הממשלה ולא ביו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. מיד לאחר מכן הכחישה נציגת החברה הערבית בכחול לבן דיווח אחר, שלפיו גנץ ביקש ממנה לומר לעבאס שלא ימליץ על לפיד. בהמשך היא מסרה כי פגשה את ח"כ עבאס ביוזמה עצמאית שלה והדגישה כי ביקשה ממנו שלא ימליץ על נתניהו.
היום אמרה חאזן: "הייתי אצל עבאס, הרגשתי שיש לי שליחות ואחריות להיות מעורבת בהחלטות שלו בקשר להצטרפות שלו לממשלת נתניהו. אנחנו בכחול לבן מפלגה דמוקרטית, זו לא מפלגה של דיקטטורה. אני מספיק מבוגרת ובני גנץ סומך עליי כנציגה של החברה הערבית. זה היה צעד עצמאי שלי, אני ניסיתי לשכנע את עבאס בעיקר לא להמליץ על נתניהו".
במערכת הפוליטית הועלתה טענה שלפיה גנץ תוקע מקלות בגלגלים של לפיד כדי שבסוף הוא ינסה להרכיב את הממשלה. גנץ הכחיש את זה באולפן ואת אומרת שהלכת עצמאית. "הלכתי מרצוני, הרגשתי מחויבות לעשות את זה. זה לא נכון שביקשתי שלא להמליץ על לפיד. מצדי הוא בסדר גמור. לא דיברנו על הנושא שלו בשיחה. אמרתי לעבאס שלא ילך עם ביבי, זה עיקר השיחה. ביבי מייצג הרבה דברים שהחברה הערבית מאוד לא רוצה, כך גם המצביעים של עבאס".
את חושבת שגנץ יכול לעשות את זה יותר טוב? "בשבילי הוא המועמד הכי מתאים להיות ראש הממשלה, ואני חושבת שהוא יגיע לזה אם לא עכשיו אז בעתיד".

גנץ אמר באולפן שלנו שמה שקרה זו הייתה טעות תמימה. אני מקווה שאני מחמיא לך, את לא נראית לי תמימה בכלל. "לא, אולי קצת זה נראה ככה אבל אני אישה משכילה עם תואר, אישה שרוצה להשפיע ולהשאיר טוב".
לכן אני תוהה האם בניסיון לצאת מהברוך שנוצר בשבוע שעבר הפילו עלייך תמימות שלא קיימת. "נכון, אתה צודק".
תמימה את לא. "לגמרי לא".
חאזן אמרה עוד: "אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולפנות לעבאס שוב - אני מבקשת ממך לא להמליץ על נתניהו. כמו שהוא תקע סכין לכל אלה שהיו איתו והמליצו עליו בעבר, גם לך הוא יעשה את הקטע הזה".