3 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
קברו של הקצין. במשפחה התאכזבו ממפקדיו ומחבריו ליחידה
(צילום: גיל נחושתן)
פרטים נוספים הותרו לפרסום בפרשה שנחשפה ב-ynet: בני משפחתו של קצין המודיעין שנמצא ללא רוח חיים בתא המעצר בכלא הצבאי לא ידעו מה פרטי האישום שיוחסו לו. הדיונים בעניינו התנהלו באופן קבוע בדלתיים סגורות ותחת איפול מוחלט, אולם להוריו התאפשר להיפגש עמו. בסביבת המשפחה סיפרו כי בני המשפחה מאוכזבים בעיקר ממפקדיו ומחבריו ליחידה של בנם, שמאז מעצרו ובעיקר לאחר מותו, לא שמרו על קשר איתו או עם המשפחה.
"אני לא יודע שום פרט על מה שייחסו לו", סיפר אדם שמכיר את משפחת הקצין. "הם מפוחדים מאוד לדבר ואיימו עליהם שלא יעשו את זה. מעורבות כאן מערכות מאוד גדולות והפחד מובן".
3 צפייה בגלריה
 הכלא הצבאי החדש נחשף: קריית "נווה צדק" של חיל המשטרה הצבאית במחנה בית ליד שליד נתניה
 הכלא הצבאי החדש נחשף: קריית "נווה צדק" של חיל המשטרה הצבאית במחנה בית ליד שליד נתניה
הקצין נעצר בספטמבר 2020 ונכלא עד תום ההליכים. ארכיון
(צילום: יואב זיתון)
הקצין, ששירת באגף המודיעין, נעצר בספטמבר 2020 לאחר חקירה של מצ"ח. אחרי שנחקר ביחידה, הגישה נגדו הפרקליטות הצבאית כתב אישום לבית הדין הצבאי והוא עצמו נעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בלילה שבין 16 ל-17 במאי הוא נמצא כשהוא במצב רפואי קשה, פונה לבית חולים, אולם שם נקבע מותו.
גורמים צבאיים העריכו בתקופה האחרונה כי הוא התאבד, אולם בסביבת משפחתו טענו שהוא לא שם קץ לחייו. כעת, ממתינים החוקרים לקבלת תוצאות הנתיחה הסופית, שטרם התקבלו.
אביו של הקצין דחה מוקדם יותר השבוע את הטענות וכינה אותן "דברים שקריים ולא נכונים. היה לנו בן מוכשר מאוד. על יכולותיו הרבות למדתי לאחר מותו, בזמן השבעה, ממנהלים ועובדים בחברת הייטק שבה עבד". האב הסביר שבנו סיים את שירות הקבע שלו בזמן מעצרו, ומאחר שזה לא חודש – הוא הפך לאזרח. בצבא טוענים שלכן הוא גם נקבר בחלקת קבורה אזרחית ולא בצבאית.
3 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
קברו של הקצין
(צילום: יצחק טסלר)
מדובר צה"ל נמסר כי "היחידה לחקירות פנים של צה"ל (המקבילה הצבאית למח"ש) פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הדיונים בעניינו של הקצין ז"ל נערכו בדלתיים סגורות והוצא צו איסור פרסום גורף ביחס אליהם. בנוסף, הוצא צו אסור פרסום ביחס לחקירת היחידה לחקירות פנים שעניינה נסיבות מותו.
"בהקשר לקבורתו: במהלך תקופת המעצר, ולפני מותו, השתחרר הקצין מן השירות. על פי חוק בתי קברות צבאיים, בנסיבות אלה לא ניתן היה להביאו לקבורה בבית עלמין צבאי. במסגרת חקירת היחק"פ נבחנת גם סיבת מותו הטראגי של הקצין. טרם התקבלה חוות דעת המכון לרפואה משפטית ואין בשלב זה ממצאים סופיים בעניין זה".
פורסם לראשונה: 22:12, 05.06.21