1 צפייה בגלריה
בנט ודרעי. "אני מכיר את נפתלי"
בנט ודרעי. "אני מכיר את נפתלי"
בנט ודרעי. "אני מכיר את נפתלי"
(צילום: יואב דודקביץ')
כשנותרו 12 ימים לבחירות, קרבות המאסף בימין יצאו לדרך - והשאלה כיצד תפעל ימינה בראשות נפתלי בנט ממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית, ובמיוחד את גוש הימין.
הבוקר (יום ה') התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי בריאיון בגלי צה"ל לעמימות של קמפיין ימינה, ואמר כי בנט, למרות סירובו להודות בזה, סגור עם נתניהו ליום שאחרי הבחירות. "בנט יכעס עליי שאני אומר את זה", אמר דרעי, "אבל אני מכיר את נפתלי - הוא רוצה לחזור לליכוד. הוא סגור עם ביבי". דרעי הדגיש: "שקד ובנט בוודאות יכנסו לקואליציה".
דרעי אמר את הדברים על רקע הסירוב העיקש של בנט ושקד לחשוף כיצד יפעלו ביום שאחרי הבחירות ובאיזו ממשלה יעדיפו לקחת חלק. בשונה מאחרים, הם לא פסלו ישיבה עם נתניהו אך הודיעו שלא ימליצו עליו ואף לא הבטיחו ישיבה איתו. בראיונות האחרונים הבהירו שיחליטו כיצד לנהוג רק אחרי הבחירות כשיתבררו התוצאות.
בימינה לא הגיבו רשמית על הדברים של דרעי. מאוחר יותר התייחס ח״כ מתן כהנא מימינה לנושא ואמר: ״עם כל הכבוד לדרעי, שלא ילמד אותנו מה זה ימין ומה זה לעמוד במילה. ראינו מה שוות הערבויות של אריה דרעי לגנץ ואשכנזי על הרוטציה. הוא התחייב אל מול פני האומה ושבר את מילתו.
"דרעי, אדריכל הכשרת אוסלו, הוא עכשיו האדריכל של הכנסת לפיד לממשלה. דרעי, שתמיד פעל להכניס גורמי שמאל לממשלות, אותו דרעי שהכשיר את תכנית אוסלו למסירת חלקי ארץ ישראל לידי ערפאת, בונה כרגע קואליציה עם יאיר לפיד ועם חברו הקרוב איווט ליברמן, ויהיה הגשר להכשיר את זה".