יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) אמר היום (ראשון) כי השבעת הממשלה החדשה תתקיים כחוק לאחר שיוצגו ההסכמים הקואליציוניים כנדרש. בריאיון לאולפן ynet הוסיף זוהר: "ההחלטה להקים את הממשלה היא הזויה והרסנית ופוגעת בביטחון ובכלכלת ישראל. הממשלה הזו תחזיק פחות זמן ממה שנראה לכם".
זוהר אמר כי "אם חלילה נצטרך ללכת לאופוזיציה, נעשה את זה בכבוד ובאהבה גדולה ובעזרת השם נשוב מהר מאוד להנהגת המדינה בזכות התמיכה הציבורית, שזה הדבר היחיד שקובע, כי ככה פועלים בדמוקרטיה. כשהרוב מכריע אנחנו מכבדים את הכרעת הרוב, היינו הרבה שנים בהנהגת המדינה".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"מכבדים את הכרעת הרוב". מיקי זוהר
(צילום: יואב דודקביץ)
זוהר התייחס לנושא השבעת הממשלה החדשה ואמר כי הדבר יתבצע בהתאם לחוק. "כשיוצגו ההסכמים הקואליציוניים ויונחו על שולחן הכנסת בהתאם לחוק, מיד לאחר מכן יו"ר הכנסת יתפנה לקבוע מועד להעברת השלטון ולהשבעת הממשלה החדשה. ייתכן שזה יקרה ביום רביעי הקרוב, ביום חמישי או ביום ראשון".
זוהר תקף את הממשלה החדשה המסתמנת ואמר כי ההחלטה להקים אותה היא "הזויה והרסנית ופוגעת גם בביטחון ישראל וגם בכלכלת ישראל". לדבריו, "לא תצליח לעולם לשכנע אותי שממשלה שיש בה את מרצ ואת מפלגת העבודה ואת יש עתיד, בהימנעות של המשותפת והישענות על איימן עודה ואחמד טיבי - זו ממשלה שטובה לישראל, נקודה. כשיאיר לפיד חושב שהסכם הגרעין הוא דבר סביר, זה רע לישראל, כשתבוא הכלכלה הסוציאליסטית של ניצן הורוביץ תמר זנדברג ומרב מיכאלי, זה רע לכלכלת ישראל".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
"בנט הולך להיות ראש ממשלה חלש"
(צילום: AFP)

יו"ר הקואליציה התייחס להבדל בין הממשלה הנוכחית לבין ממשלות קודמות של נתניהו אליהן צירף מפלגות שמאל. "השוני העצום זה שבהנהגת המדינה עומדת מפלגת ימין שבראשה עומד נתניהו בגיבוי מפלגות ימין שהן חלק מהקואליציה. כשאתה מקבל בתוך קואליציה מפלגה אחת או שתיים עם עמדות מרכז, אתה יכול לקיים בסופו של דבר ממשלה טובה ומתפקדת. אבל כשאתה מקים קואליציה שרובה המוחלט מורכב ממפלגות השמאל, ויש שתי מפלגות שהן עלי תאנה שמשרתות כביכול את האינטרסים של הימין, אנחנו נראה מהר מאוד כיצד בנט נכנע לכל תכתיב של השמאל, משום שאם הוא יילך לבחירות הוא יעלם מהמפה הפוליטית. לבנט אין יותר תמיכה ציבורית, הוא איבד את תומכיו, הוא הולך להיות ראש ממשלה חלש".
יש אנחת רווחה כללית בליכוד מזה שלא הולכים לבחירות? "אני לא מרגיש שיש אנחת רווחה כללית מזה שאנחנו הולכים לאופוזיציה, אני מניח שבדיוק ההפך. לא רצינו ללכת לבחירות, יכולנו להקים הרי ממשלת ימין אם הייתה איזושהי התעשתות והיו יורדים קצת מהעניינים האישיים בגזרת גדעון סער ותקווה חדשה, אבל לצערי הרב הם דבקים בנקמה בנתניהו ואנחנו רואים כיצד בנט מנצל את זה וכנראה היה מתואם מראש עם סער ואנשיו.
"כרגע השמאל חד משמעית חוגג, שמח, מאושר שהוא מקים ממשלה אחרי שנים רבות באופוזיציה, אבל דבר אחד אני אומר לכם - זה ייפול מהר יותר ממה שאתם חושבים. משום שאם בסוף אנשים יצטרכו לבחור בין האידיאולוגיה שלהם לבין הרצון שלהם להמשיך להישאר בהנהגת המדינה, אני מקווה ומאמין שהאידיאולוגיה תנצח ואז הממשלה הזאת תיפול מהר מאוד, משום שלא תהיינה שום הסכמות בין הניצים השונים".