חשש מפני מערכה טכנולוגית: על רקע מבצע "שומר החומות" והמערכה על ישראל, צה"ל פנה היום (חמישי) אל תושבי עוטף עזה בדרישה לנתק מצלמות אבטחה מרשת האינטרנט בבתים פרטיים ובבתי עסק, זאת מחשש כי חמאס מפעיל לוחמת סייבר ומתכנן להשתלט על המערכות לצורך איסוף מידע מודיעיני.
2 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר
מתקפת סייבר
חשש ממתקפת סייבר
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
אתמול הודיעו צה"ל והשב"כ על מבצע שבמהלכו חוסלו מקורבים למוחמד דף, בהם ראש מערך הסייבר של החמאס, ג'מעה טחלה, מוביל פרויקט שיפור הטילים ומחזיק תיק המחקר והפיתוח של חמאס. "הפגיעה בו מהווה מכה משמעותית לפרויקט ההתעצמות של חמאס", טענו בשב"כ.
2 צפייה בגלריה
בכירי ארגון חמאס שסוכלו בפעולת צה"ל ושב"כ
בכירי ארגון חמאס שסוכלו בפעולת צה"ל ושב"כ
בכירי ארגון חמאס שסוכלו בפעולת צה"ל ושב"כ
(צילום: דובר צה"ל)
יישובי עוטף עזה ממשיכים לספוג מטחים כבדים זה היום הרביעי למבצע. בשעות האחרונות נרשמו מטחים כבדים גם לאזור גוש דן והמרכז, באר שבע, אשקלון, אזור השרון ואזורים נוספים. רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור המערבי של המועצה האזורית חבל אילות, 220 ק"מ מעזה - היא נפלה רחוק מהיישובים ולכן לא הופעלה אזעקה.

מדובר במטח חריג בהשוואה לימים הקודמים בהסלמה, שבהם ירו ארגוני הטרור למרכז הארץ רק בשעות הערב או הלילה. עם זאת, לאורך כל היום נורו לסירוגין מטחים לעבר יישובי הדרום, בעיקר בעוטף עזה. בהמשך הודיע צה"ל כי הפיל כטב"מ (כלי טיס בלתי מאויש) שחדר משטח הרצועה, ופורסמה התרעה מפני חדירת כלי טיס נוספים לשטח ישראל.