הסוכנות האירופית לתרופות אישרה היום (ב') את השימוש בחיסון לקורונה של חברת פייזר.
כשעתיים אחרי אישור הסוכנות אישרה גם הנציבות האירופית את החיסון של פייזר, והעניקה את החותמת הסופית לשימוש בחיסון. מדינות באיחוד האירופי יתחילו לחסן את האזרחים בשבוע הבא.
גרמניה, צרפת, אוסטריה, איטליה ומדינות נספות באיחוד אמרו שהן מתכוונות להתחיל במבצע החיסונים ב-27 בדצמבר - יום ראשון הקרוב. האיחוד האירופי יתחיל במבצע החיסונים אחרי שבישראל, בארה"ב ובבריטניה (שפרשה מהאיחוד) כבר החלו לחסן.
1 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים בריטניה קורונה פייזר
חיסון חיסונים בריטניה קורונה פייזר
החיסון של פייזר
(צילום: AP)
ההכנות למבצע החיסונים ביבשת יהיו על רקע החשש בעולם מהמוטציה של נגיף הקורונה, שהתפשטה בבריטניה וגרמה לכאוס בממלכה ולהגבלות קשות באזור לונדון. מדינות רבות באירופה – בראשן צרפת – השעו את הנסיעות לבריטניה וביטלו טיסות.
גורמים בסוכנות האירופית לתרופות אמרו היום שסביר מאוד להניח שהחיסון שאושר יהיה יעיל נגד המוטציה החדשה של הקורונה. לפי הערכות המוטציה הזאת מידבקת ב-70% יותר מהזן הרגיל של הקורונה. אין ראיות שהמוטציה מסוכנת יותר.
בלונדון מדגישים את העובדה שהמוטציה החדשה התגלתה במדינות נוספות בעולם, בהן איטליה, הולנד, דנמרק ודרום אפריקה. שר התחבורה הבריטי, גרנט שאפס, טען הבוקר כי העובדה שהזן החדש התגלה דווקא בבריטניה נובעת מכך שהרשויות בה ביצעו ניתוח מדעי מקיף יותר מרשויות אחרות בעולם.
פורסם לראשונה: 17:40, 21.12.20