מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מקיים משעות הבוקר (יום ד') תדרוכים לכתבים בנוגע לאסון במירון. בין היתר, המסר של שבתאי הוא העברת האחריות לגופים אחרים שהיו קשורים להילולת הענק שבסיומה נהרגו 45 בני אדם - והצורך בחקירה מעמיקה של כל המערכות.
עוד על האסון במירון:
אף שחתם על אישור התוכניות, ואחרי שמפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא לקח אחריות - המפכ״ל שבתאי הסתפק ב"גיבוי" ללביא. גם כוונתו לקרוא לוועדת חקירה ממלכתית, לאחר שיחה עם היועץ המשפטי לממשלה שלשום, הסתיימה בסיבוב פרסה - בעקבות שיחה עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שמתנגד לצעד. קציני הצפון נותרו מאוכזבים.

1 צפייה בגלריה
קוהי שבתאי שמעון לביא
קוהי שבתאי שמעון לביא
המפכ"ל שבתאי ומפקד המחוז לביא. גיבוי כלפי חוץ, בלי לקיחת אחריות
(צילום: דוברות המשטרה, טל שחר)
נראה שהיום נמשך הניסיון התקשורתי להרחיק את המפכ״ל מאזור האסון. כפי שפורסם ב-ynet, בסוף השבוע התייעץ שבתאי כמה פעמים עם יועץ התקשורת והאסטרטגיה אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, שהסביר לו כיצד לנהוג במשבר.
בשעות שלאחר האירוע היה זה ניצב לביא שהסביר לכתבים על שהתרחש, אבל אז התקבלה החלטה בצמרת המשטרה להורות לו להפסיק. גם שליחת קציני משטרה לראיונות באולפנים הופסקה. שבתאי, כאמור, החליט להמשיך להסביר את הצד שלו באמצעות תדרוכים שלא למצלמות. "אם הוא לא קשור לאירוע למה הוא זה שצריך לתדרך", הביע קצין במשטרה תמיהה.
בינתיים, הבוקר שלח ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, איגרת לשוטרים. "תקופה מורכבת זו, שלאחר האסון בהילולת הרשב"י במירון, מתאפיינת בחוסר ודאות, שיח ערני בארגון ומחוצה לו ומסרים רבים המופצים באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. אנו מוצאים לנכון לעדכנכם לגבי פעולות ארגוניות שננקטו עד כה", כתב.
לצד פעולות למען המשפחות והפצועים, "טיפול בפרט וביחידה", ציין ניצב גולדברג כי "נבנה מנגנון למתן סיוע משפטי בהליך מהיר לשוטרים וקצינים המעוניינים בכך באמצעות הסנגורית המשטרתית".

בתוך כך, חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) בפרקליטות ממשיכים באיסוף החומרים שקשורים לאירוע שנגמר באסון, אך עדיין לא החליטו את מי לזמן לעדות או לחקירה באזהרה. במח"ש מנסים להתמקד גם במצלמות שהיו על ההר, שנאספו בתחילה על ידי המשטרה שפתחה בבדיקה ראשונית, על מנת לראות את רגעי הנפילה ההמונית. לא ברור אם החוקרים שמו את ידם על כל החומר שהועבר ליחידה הכלכלית בלהב 433.