5 צפייה בגלריה
רוני גמזו יואב גלנט
רוני גמזו יואב גלנט
פרופ' גמזו והשר גלנט
(צילום: לע"מ, מוטי קימחי)
השרים החזיקו את ראשי הרשויות, המורים, ההורים והתלמידים במתח עד לרגע האחרון: קבינט הקורונה החליט אמש (יום ב') כי הלימודים ב-23 הרשויות המקומיות שמוגדרות "אדומות" בשל נתוני תחלואה גבוהים לא ייפתחו היום.
ההחלטה, שהתקבלה בקבינט פה אחד, תקפה עד יום חמישי - אז יתכנסו השרים שוב וידונו אם להטיל סגר על חלק מאותן רשויות. בכל מקום שבו יוטל סגר לא יהיו לימודים.
משרד הבריאות פרסם את רשימת 23 הרשויות, שלפי תוכנית "הרמזור" של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו יוטלו עליהן הגבלות רבות. הרשימה כוללת את דליית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עוספיה, לקיה, בית ג'ן, אעבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, קיבוץ כפר עזה, מועצה אזורית אל-בטוף, מעלה עירון, כעבייה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, ביתר עילית, כפר כנא, רכסים וזמר.


במהלך הדיון בקבינט הקורונה אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי יש קונצנזוס בקרב המומחים לסגור את מערכת החינוך בערים האדומות. בהמשך הסביר גמזו שבגל הראשון סגרו בית ספר בכל פעם שהתגלה מקרה של קורונה וכרגע "אין סיכוי שבערים אדומות לא יימצא לפחות חולה קורונה אחד". לדבריו, הילדים אמנם לא סימפטומטיים, אך הם מקדמי הדבקה וזה עלול להוביל להתפרצות גדולה.
שר החינוך יואב גלנט תקף את אדלשטיין ואמר כי הוא פועל מ"מניעים לא ענייניים", הוא תקף גם את הפרויקטור גמזו וטען "אתם יוצרים פאניקה שלא לצורך".
5 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר החינוך
יואב גלנט שר החינוך
גלנט בחדר המצב של משרד החינוך. "אתם יוצרים פאניקה שלא לצורך"
(צילום: מוטי קימחי)
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה תמך בגלנט ואמר שאם יוחלט על סגירת מערכת החינוך, הציבור עלול להתמרד. השרה לשוויון אזרחי מירב כהן טענה בישיבה: "מה שבאמת מוריד את אמון הציבור זה שאנחנו מנהלים את הדיון הזה ב-22:00 בערב שלפני פתיחת השנה ולא שבועיים לפני".
בסוף הדיון אמר נתניהו שכרגע 95% מבתי הספר ייפתחו, מלבד 24 הערים שהוגדרו "אדומות", וכך גם הוחלט פה אחד בקרב השרים.
ראש המועצה האזורית נחל שורק, אלי אסקוזידו, אמר בשיחה עם ynet כי המועצה נכנסה בטעות לרשימת הרשויות האדומות. "ראש המטה של גמזו אמר לי שזו הייתה טעות ושהוציאו אותנו מהרשימה. קיבלתי אישור לכך גם משר הבריאות. אני מאחל לכל תלמידי נחל שורק להגיע ללימודים, ונדאג שכולם יחזרו הביתה בריאים ושלמים".

איך לומדים בשאר הארץ?

לפי המתווה של משרד החינוך, גני הילדים ימשיכו לפעול כרגיל, כמו בכל שנה, במשך שישה ימים בשבוע, ללא פיצול. הילדים לא יצטרכו לעטות מסכות על פניהם וההורים יצטרכו להביא בכל יום הצהרת בריאות חתומה. צהרוני "ניצים" יפעלו במשך חמישה ימים בשבוע בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים.
בכיתות א'-ב' תתקיים למידה רגילה, כמו בשנה שעברה – כלומר לפחות חמישה ימים בשבוע בימים ראשון עד חמישי, ללא פיצול של הכיתות. התלמידים לא יצטרכו לעטות מסכות ויצטרכו להביא בכל יום הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים.
5 צפייה בגלריה
שלום כיתה א'
שלום כיתה א'
עד כיתה ב' אין פיצול בכיתות
בכיתות ג'-ד' הלמידה תתקיים גם כן במשך לפחות חמישה ימים בשבוע, מראשון ועד לחמישי. עם זאת, הכיתות יפוצלו לקבוצות של עד 18 תלמידים בקבוצה וכל תלמיד ישב בשולחן נפרד. בזמן ההפסקות התלמידים יהיו חייבים לעטות מסכה, ותלמידי כיתה ד' יעטו מסכות גם במהלך השיעורים.
תלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו במתכונת משולבת שכוללת לפחות יומיים של למידה פיזית בבית הספר, בקבוצות של עד 18 תלמידים. בזמן שלומדים בכיתה, כל תלמיד יהיה בשולחן נפרד ויעטה מסכה בשיעורים ובהפסקות.
5 צפייה בגלריה
תלמידי מגמת הפיזיקה
תלמידי מגמת הפיזיקה
ארכיון. תלמיד אחד בשולחן
(צילום: שוש גרג'י)
בכיתות ז'-י"ב הלמידה תתקיים גם כן במתכונת משולבת שכוללת לפחות יומיים של למידה פיזית בבית הספר, בקבוצות של עד 18 תלמידים. ניתן יהיה לעבור בין חמש מגמות או קבוצות לכל היותר. בזמן שלומדים בכיתה, כל תלמיד צריך לשבת בשולחן נפרד ולעטות מסכה בשיעורים ובהפסקות.
תלמידים מכיתה י' ומעלה יוכלו למלא הצהרת בריאות יומית בעצמם, שאר התלמידים יביאו הצהרה שחתומה בידי ההורים.
תלמידי החינוך המיוחד ילמדו כמו בשגרה, שישה ימים בשבוע וללא פיצול הכיתות.
פורסם לראשונה: 23:03, 31.08.20