3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און
"נערכים לדיאלוג, אך במיוחד לעימות". ביידן וקים
(צילום: AP, רויטרס)
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר אמש (חמישי) כי פיונגיאנג צריכה להיערך לדיאלוג עם ארה"ב, אך בעיקר לעימות אפשרי מולה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA.
את הדברים אמר הרודן במהלך כינוס הוועידה המרכזית של מפלגת הפועלים השולטת בצפון קוריאה. "קים סיפק ניתוח מפורט של מדיניות ביידן כלפי פיונגיאנג לתפיסתו והדגיש את הצורך להיערך הן לדיאלוג והן לעימות, ובמיוחד להתכונן לעימות על מנת להגן על כבודה של מדינתנו ועל האינטרסים שלה להתפתחות עצמאית", נכתב בדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית, "ההיערכות תבטיח את ביטחון צפון קוריאה".
3 צפייה בגלריה
כינוס מפלגת הפועלים
כינוס מפלגת הפועלים
מדיניות ביידן ובעיית המזון. כינוס מפלגת הפועלים
(צילום: AP, KCNA VIA KNS)
3 צפייה בגלריה
כינוס מפלגת הפועלים
כינוס מפלגת הפועלים
יעדיף להימנע מעימות. קים
(צילום: AP, KCNA VIA KNS)
"דבריו של קים הם המשך המדיניות שלו לחכות ולראות מה יעשו בוושינגטון, תוך הימנעות מהתגרות בממשל ביידן", אמר ויפין נארנג, מומחה לענייני גרעין במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס בארצות הברית. לדבריו, "פיונגיאנג מאמינה שהכדור נמצא כרגע במגרש של ביידן".
בתוך כך, קים כינס שלשום את בכירי מפלגתו כדי לדון בענייני המדינה ואמר כי מצב המזון "מתוח". לדבריו, צפון קוריאה נערכת למחסור חמור במזון בחודשים הקרובים שנגרם כתוצאה מהשיטפונות, מגפת הקורונה והסנקציות הבינלאומיות. בשיחה עם חברי המפלגה הוא אמר כי פתרון המחסור במזון נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, ועל כן מומחים מאמינים כי קים יעדיף להימנע מעימות בטווח הקרוב, בוודאי מול ארה"ב.
בתחילת החודש שעבר יצאה צפון קוריאה למתקפה נגד ארצות הברית. בשורה של הודעות שפרסמה תקפה פיונגיאנג את וושינגטון ואת בעלת בריתה דרום קוריאה, וטענה כי ההצהרות האחרונות המגיעות מהממשל האמריקני בנוגע לצפון קוריאה הן הוכחה לכך שארה"ב בוחרת במדיניות עוינת נגד פיונגיאנג – מדיניות שמחייבת תגובה הולמת מצד משטרו של קים ג'ונג און.
הצהרותיה של צפון קוריאה הגיעו לאחר שהבית הלבן הודיע כי גורמים רשמיים אמריקניים השלימו תהליך בן כמה חודשים שבו "בחנו מחדש" את המדיניות כלפי המדינה המסוגרת.