פורעים הציתו הלילה (בין שישי לשבת) את כלי הרכב של חברת הכנסת אפרת רייטן ביפו כחלק מהמהומות האלימות בעיר. מדובר בין היתר גם ברכב ששייך לכנסת. התקרית תועדה במצלמות האבטחה, ודיירי הבית שהבחינו במעשה לקראת השעה 01:00 לפנות בוקר מיהרו לכבות את הדליקה ולהזעיק את המשטרה ומכבי האש.
1 צפייה בגלריה
רכבה של ח"כ אפרת רייטן הוצת הלילה ביפו ע״י פורעים
רכבה של ח"כ אפרת רייטן הוצת הלילה ביפו ע״י פורעים
הצתת הרכב של ח"כ רייטן
ח"כ רייטן התייחסה להצתה ומסרה: "כ-20 שנים אני חיה ביפו, ויודעת שלמרות הקשיים והמורכבות אפשר לחיות חיים משותפים וטובים. קולות ההסתה משני הכיוונים גוברים מיום ליום והופכים למעשי אלימות מחרידים שהדעת אינה סובלת. דקות לפני המעשה החמור של הצתת הרכבים ברחוב, נזרק בקבוק תבערה לבית סמוך ונשרפו שני ילדים ערבים. מעשה מזעזע ונורא"
"כל התושבים ביפו, היהודים והערבים, כמו בשאר אזורי הארץ, נמצאים לאור כישלונה של הממשלה בניהול המשבר, בחרדות, חוסר בטחון ואי וודאות", אמרה רייטן. "התוצאה היא שקיצוניים לוקחים את החוק לידיהם. אין לי שום כוונה לקחת חלק בליבוי השנאה והאש".
"אני קוראת למשטרה לעשות כל שביכולתה לאתר את הפורעים למצות איתם את הדין באופן הקשה ביותר", הוסיפה. "ממשלת ישראל צריכה לנקוט בפעולות נחושות ומיידיות לעצירת השיח הקיצוני והאלים. מדובר בחיי אדם ועתיד המדינה".
מכבאות והצלה מחוז דן נמסר כי במהלך הלילה נקראו לוחמי האש לאירועים רבים בעיר יפו, בהם קריאות לשריפות רכבים, שריפת מבנה ומספר גדול של הצתות אשפה. השריפות פרצו כתוצאה מהפרות סדר, הבערת צמיגים והצתות. מפקד מחוז דן, טפסר רונן מכטייב, אמר כי "לאור המצב הביטחוני לוחמי האש של מחוז דן פרוסים בשטח בפריסה רחבה ובכוננות מוגברת וערוכים לכל תרחיש תוך שיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל וגורמי הרשות המקומית. אני קורא בזאת לרגיעת הרוחות, שמירה על החוק ובעיקר שמירה על ביטחון לוחמי האש שעוסקים במשימות להצלת הנפש והרכוש".