6 צפייה בגלריה
המחאה בחיפה לאחר התאונה
המחאה בחיפה לאחר התאונה
המחאה בחיפה לאחר התאונה
מחאה בעקבות תאונה קטלנית: עשרות מתושבי שכונת חליסה בחיפה הפגינו אמש (יום א') בעקבות תאונת דרכים שבה נהרג הולך רגל. נהג רכב פרטי פגע במוחמד פיאד (33) שחצה את רחוב אבן גבירול. פיאד פונה ללא הכרה לבית החולים רמב"ם בעיר, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
6 צפייה בגלריה
המחאה בחיפה לאחר התאונה
המחאה בחיפה לאחר התאונה
בכביש אירעו בעבר תאונות קטלניות נוספות
ג'סאן סוסאן, חובש בכיר במד"א במרחב כרמל, סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל קיבועים, מתן תרופות והנשמה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב". מותו של פיאד נקבע בבית החולים סמוך לחצות. הנהג הפוגע, תושב חיפה בן 53, עוכב לחקירה.
בכביש המדובר אירעו בעבר תאונות דרכים קטלניות נוספות עם הרוגים ופצועים. לאחר התגברות התאונות באזור הותקנו רמזורים וסומנו מעברי חציה, אולם לדברי תושבים פעולות אלה אינן מספקות. זמן קצר לאחר היוודע מותו של פיאד, חסמו עשרות מתושבי השכונה את הכביש באמצעות פחי אשפה ואבנים, ובמקביל הציתו חפצים. המשטרה הודיעה כי עיכבה לחקירה שלושה נערים, בני 17-15, בחשד להפרת הסדר.
"לא יכול להיות שהכביש הזה מהווה סכנת חיים לנהגים ולהולכי רגל ואין מי שיטפל בזה", אמר תושב השכונה. "היו פניות רבות לגורמים האחראיים וכולם מזלזלים בחיי אדם. כל שבוע יש בכביש הזה פצועים. בגלל ההפגנה הגיעו לכאן שוטרים כדי לפזר אותנו, אבל כשאנשים נהרגים זה לא מעניין אף אחד. גם המשטרה צריכה ללחוץ כדי לשפר את המצב כאן ולא רק לאכוף ולרשום דו"חות".
6 צפייה בגלריה
מחמד פיאד
מחמד פיאד
ההרוג מוחמד פיאד
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בשכונת חליסה
(צילום: דוברות המשטרה )
בתאונה נוספת שאירעה אתמול בצפון נהרג רוכב אופנוע בן 71 מקריית מוצקין. הרוכב החליק מסיבה שאינה ברורה בכביש 899 ליד מושב אבן מנחם ונפצע באורח אנוש. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, הוכנס לחדר ההלם, אך זמן קצר לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
חיים אדר, חובש רפואת חירום במד"א במרחב אשר, סיפר: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב על הכביש, הוא סבל מחבלה רב מערכתית קשה. בסיוע כוח רפואה של צה"ל ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".