2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (יום א') כתב אישום נגד יקיר בן דוד, תושב ירושלים בן 27, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע בעשרות קטינים בני 17-11, באמצעות האינסטגרם והוואטסאפ.
חלק מהעבירות בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד, אף יצאו מתחומי המרחב המקוון ובוצעו במרחב הפיזי. כתב האישום מייחס לנאשם מעשי סדום, מעשים מגונים, עשיית פרסום תועבה בדמותו של קטין ועבירות נוספות.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלכסנדרה קרא, במהלך 2020-2015, ועד למועד מעצרו לפני כחודש, פנה בן דוד ל-29 נערים באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים שונים והציג את עצמו, בין היתר, כמארגן מסיבות המפרסם את עבודתו באינסטגרם. הנאשם ניהל שיח בעל תוכן מיני עם הקטינים במטרה לבצע בהם עבירות מין.
עוד על פי כתב האישום, במספר מקרים אף יצא בן דוד מהמרחב הווירטואלי, ונפגש עם תשעה קטינים. באותן נסיבות הוא ביצע בשניים מהם מעשי סדום, מעשים מגונים וכן גרם להם לבצע בו מעשי סדום ומעשים בנסיבות אינוס. כמו כן, קיים יחסי מין עם ארבעה נערים בני 16-14 וביצע מעשים מגונים בשלושה אחרים.
כמו כן, בן דוד פנה לקטינים נוספים תוך שהוא מציג את עצמו בזהות בדויה. בין היתר הזדהה בשם "גל בר און", קטינה מצפון תל אביב, "שון לינדר", נער גאה מרמת השרון ונער בשם "עיליאי פרץ".
במהלך ההתכתבויות הללו, ניהל בן דוד שיח בעל תוכן מיני עם הנערים, במטרה לבצע בהם עבירות מין. כך, ביקש במהלך ההתכתבויות כי הקטינים ישלחו לו תמונות עירום שלהם והם נענו לבקשות, ובמקרה אחד אף גרם לכך כי קטין יבצע בעצמו מעשה סדום, יצלם את המעשים וישלח לו אותם.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אריאל עטרי
עו"ד אריאל עטרי
עו"ד אריאל עטרי
(צילום: אוהד צויגנברג "ידיעות אחרונות")
בחלק מהמקרים הפעיל הנאשם, תוך שימוש בדמויותיו הבדויות, לחץ על הקטינים לפגוש בו ולקיים עמו מגע מיני. עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את בן דוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את ההיקף הגדול של הקטינים שנפגעו ממעשיו של הנאשם, שאת רובם המוחלט פגש באמצעות האינטרנט, ולא הייתה בינו לבינם היכרות מוקדמת.
עו"ד אריאל עטרי המייצג את הנאשם מסר בתגובה: "הנאשם מכחיש את האישומים המיוחסים לו בכתב האישום, מדובר באישומים מופרכים".
החקירה בתיק נוהלה ביחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון.