שנת הלימודים החלה רק אתמול - ויחד איתה הבידודים עקב מסיבות המוניות: תלמידים מכיתה י"ב בתיכון בבאר שבע ערכו אתמול (שלישי) מסיבה לרגל תחילת שנת הלימודים - ונחשפו לחולה קורונה מאומת. כל הנוכחים נכנסו היום לבידוד.
והתלמידים בבאר שבע אינם היחידים שחגגו את פתיחת השנה במסיבות רבות משתתפים, וללא ריחוק חברתי. עשרות תלמידים ותלמידות משכבת י"ב בשני תיכונים בעיר רחובות התקבצו בפארק בעיר וחגגו אתמול את פתיחת שנת הלימודים האחרונה שלהם.
מתמונות שהגיעו לידי ynet נראים בני הנוער לבושים בחולצות שחורות ועליהן הכיתוב "שמיניסטים", בעודם חוגגים ורוקדים - רובם לא עוטים מסכות ולא מקפידים על הוראות הריחוק החברתי. בחלק מהסרטונים נראים בני הנוער נושאים זה את זו על כתפיים, מחובקים ושרים.
1 צפייה בגלריה
רוקדים ללא מסכות:  עשרות תלמידים ותלמידות משכבת י״ב חגגו במסיבות פתיחת שנה
רוקדים ללא מסכות:  עשרות תלמידים ותלמידות משכבת י״ב חגגו במסיבות פתיחת שנה
המסיבה ברחובות
גורמים במוסדות חינוך בעיר, שבהם לומדים הנערים והנערות, גילו על המסיבה בעקבות פניית ynet. הם קבעו כי מדובר ב"אירוע שאינו תואם את רוח התיכונים בעיר", וציינו כי בכוונתם להתייחס לנושא מחר בפני התלמידים.

בנוסף, בבית ספר אחר ברחובות - ביה"ס החרדי "הבאר" - נמצאו שלושה ילדים חיוביים לנגיף. מדובר בילדים הלומדים בכיתות שונות בשלוש שכבות גיל, וכלל תלמידי השכבות הללו נדרשו לשהות בבידוד.
בבית הספר פועל גן ילדים, שגם בו נמצא ילד מאומת לנגיף, ולכן כל צוות הגן נכנס לבידוד גם כן. בנוסף, תלמיד בית הספר העל-יסודי "נעמת" נמצא חיובי. כל תלמידי ומורי בית הספר בשכבות ז'-י"ב הוכנסו לבידוד.
ממשרד החינוך נמסר בנוגע למסיבה ברחובות: "בימים מורכבים אלה של תחלואת נגיף הקורונה אנחנו מצפים מהתלמידים לנהוג בשיקול דעת ובאחריות, ולהימנע מהתקהלויות שעלולות לפגוע בבריאותם, ובבריאות בני משפחתם וחבריהם. לנוכח האירוע, בית הספר יקיים עם התלמידים שיחות הסברה".