בימים שלפני הקורונה אולה ופונטוס ברגלונד היו מארחים זה את זה לעיתים קרובות. המגפה הפרידה בין התאומים השבדים, אבל הם לא מוותרים על המפגש השבועי: מדי שבת, בכל מצב, הם מגיעים עם כיסאות נוח, תרמוס וסנדוויצ'ים לפגישה בגשר על הגבול.
"אנחנו לא יכולים לחצות את הגבול. אני חייב להישאר במרחק של מטר בצד שלי, והוא חייב להיות במרחק מטר בצד שלו", אומר אולה, שגר בנורבגיה. "בעיקרון יש בינינו מרחק של שני מטר", מוסיף אולה, ומזיז מעט את הכיסא שלו – כשהוא חושש שהוא קרוב מדי לגבול. בין הכיסאות משורטט קו לבן שמסמן את הגבול: בצד אחד של הכביש רשומה המילה Norge – נורבגיה. בחלק השני Sverige – שבדיה. מעל הגשר מתנוססים דגלי המדינות.
אולה חי בהלדן, בדרום מזרח נורבגיה. הוא עבר לשם לפני קרוב ל-40 שנה בעקבות האהבה. פונטוס גר במרחק חצי שעת נסיעה, בעיירה סטורמסטד בדרום מערב שבדיה. ב-20 באפריל 2020 הגיעו התאומים לחגוג יום הולדת 72 בגשר סווינסונד על הגבול. גם את יום הולדתם ה-73 הם חגגו על הגשר. "זה מוזר מאוד אבל זה הפך לצורך, היינו רגילים להיפגש פעם בשבוע ואנחנו ממשיכים לעשות את זה", אומר פונטוס בצד השבדי של הגבול. "המגפה לא גרמה לנו להפסיק לראות אחד את השני – זה ניצחון".
הגבלות הקורונה משתנות בנורבגיה ובשבדיה, בכפוף לשיעור התחלואה בכל מדינה, אך הגבול בין השתיים עדיין סגור. הסגירה הממושכת של הגבול הכעיסה את הנורבגים – שלרבים מהם יש בתי קיץ בשבדיה, שם המחיה זולה יותר. חלקם הרחיקו לכת ותבעו את נורבגיה, ודרשו ממנה להסיר את חובת הבידוד למי ששבים הביתה.
עם הזמן הפכו אולה ופונטוס לסלבריטאים מקומיים, ויש מי שנוסעים כמה שעות רק כדי להצטלם איתם בפגישה השבועית שלהם על הגשר. "זה לא חשוב לנו. הדבר החשוב הוא שנוכל להיות ביחד ולדבר על מה שאנחנו רוצים", אומר אולה. לעיתים האחים השבדים נדרשים למלא בקשות שונות ולתפקד כ"מבריחים": באחד הימים הם "הבריחו" גור כלבים שנולד בשבדיה, והעבירו אותו למשפחתו החדשה בנורבגיה.
במשך יותר משנה האחים בגרלונד החמיצו את הפגישה השבועית שלהם רק שלוש פעמים – כששוטרים לא נתנו להם לעלות על הגשר שמחבר בין שבדיה לנורבגיה. בשאר הפעמים הם התייצבו בגבול – גם כשמזג האוויר היה סוער, וגם בעיצומו של גל חום.
לפני שמבצע החיסונים החל אזרחים ותיקים רבים אמרו שהם מרגישים בדידות הולכת וגוברת. פונטוס, גרוש, אומר ש"כל פגישה היא מסיבה קטנה. בשבילי, גבר שחי לבד, זה מאוד חשוב לראות את אולה - אחרת אני מדוכא". כשפונטוס נשאל אם הוא מתגעגע לחבק את אחיו הוא צוחק ואומר: "כן. מכיוון שאנחנו תאומים זהים, לפעמים אני מחבק את עצמי".