נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תקף בחריפות הלילה (בין שלישי לרביעי) את מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל, שהיה בעל בריתו במשך ארבע שנים ואף הצביע נגד הרשעתו במהומות הקפיטול, אולם הכריז בהמשך שטראמפ אחראי להן מוסרית ומעשית. "מיץ' הוא אדם קודר וזועף שלא מחייך", אמר הנשיא לשעבר, שגם האשים אותו באובדן הרוב הרפובליקני בסנאט בבחירות האחרונות.
2 צפייה בגלריה
מיץ' מקונל דונלד טראמפ
מיץ' מקונל דונלד טראמפ
טראמפ מבטיח מלחמה גם בפריימריז. מקונל והנשיא לשעבר
(צילום: MCT, AP)
בהודעה ארוכה שפרסם תיאר טראמפ את מקונל כאיש האליטה הרפובליקנית שפועלת רק לקידום האינטרסים הפוליטיים שלה ולא למען הציבור. הוא אמר כי מקונל "לעולם לא יעשה את מה שצריך להיעשות, או את מה שנכון עבור המדינה", וטען כי "אם הסנאטורים הרפובליקנים הולכים להישאר איתו, הם לעולם לא ינצחו שוב". טראמפ הוסיף כי "המפלגה הרפובליקנית לעולם לא תוכל לזכות לכבוד או להיות חזקה עם 'מנהיגים' כמו מקונל שמחזיקים בהגה השלטון".
טראמפ גם אותת כי הוא מתכוון להיות מעורב בפריימריז הרפובליקניים, כשיתקיימו. "איפה שיהיה הכרחי והולם, אגבה יריבים מפלגתיים שמצדדים בגישת Making America Great Again ובמדיניות 'קודם כול אמריקה' שלנו", אמר. "אנחנו רוצים מנהיגות מבריקה, חזקה ומלאת מחשבה". הוא גם אמר שמקונל "התחנן" לקבל את תמיכתו במרוץ למושב שלו בסנאט, ושבלעדיה, כלשונו, הוא היה מפסיד במרוץ.

הנשיא לשעבר, כאמור, הטיל את האחריות לאובדן הרוב הרפובליקני בסנאט על מקונל. "ההתמסרות שלו לגישה של 'עסקים כרגיל', מדיניות סטטוס קוו והיעדר תבונה פוליטית, חוכמה, מיומנות ואישיות, הפכו אותו במהירות ממנהיג הרוב למנהיג המיעוט, וזה רק ייעשה גרוע יותר", טען טראמפ. לדבריו, מקונל גם "לא עשה דבר וגם לא יעשה" כדי להבטיח "מערכת בחירות צודקת והוגנת בעתיד".
טראמפ סיכם את דבריו בטענה כי מקונל "הורס את הצד הרפובליקני בסנאט, ובעצם כך פוגע באופן קשה במדינה". הוא הגדיר את הימים הללו רגע גדול עבור ארה"ב, ואמר כי "לא ניתן לרגע הזה לעבור לידנו באמצעות שימוש במנהיגים סוג ג' שיכתיבו את עתידנו".
2 צפייה בגלריה
עימותים בין שטרים למפגינים בוושינגטון, ב-  1.6
עימותים בין שטרים למפגינים בוושינגטון, ב-  1.6
מהומות הקפיטול. מקונל הצביע נגד ההרשעה כי טען שאין סיבה חוקתית
(צילום: רויטרס)
דרכיהם של טראמפ ומקונל, שהיו בעלי ברית כמעט לאורך כל כהונתו של הנשיא לשעבר בבית הלבן, נפרדו שבועות ספורים לאחר הבחירות לנשיאות, בין היתר מאחר שטראמפ זעם על החלטתו של מקונל להכיר בתוצאות הבחירות - ובניצחונו של ג'ו ביידן.
בהמשך, עם הגעת משפט ההדחה השני של טראמפ לסנאט בעקבות החלק שיוחס לו במהומות הקפיטול, הצביע מקונל נגד הרשעתו של הנשיא לשעבר, אולם מיד לאחר ההצבעה אמר ש"אין ספק" שלנשיא לשעבר יש אחריות מוסרית ומעשית למהומות.
"האנשים שהסתערו על הבניין הזה האמינו שהם פועלים לפי רצונו של הנשיא שלהם ולפי ההנחיות שלו", אמר מקונל זמן קצר לאחר שהצביע בעד זיכויו של טראמפ. הוא הסביר כי לא הצביע בעד ההרשעה מכיוון שטראמפ כבר אינו נשיא, ולכן אין סיבה חוקתית להרשעתו. עמדתו של מקונל באותו ערב ממחישה את העובדה שחלק מהפוליטיקאים הרפובליקנים מנסים להתנער מטראמפ – אך במקביל חוששים להכעיס את הבייס שלו.