במדינת המחוז דרום אוסטרליה הוטל ביום רביעי סגר של שישה ימים, בעקבות חקירה אפידמיולוגית של עובד פיצרייה שנדבק בנגיף הקורונה. אתמול הודיעו הרשויות שאותו עובד שיקר בחקירה, ולכן הסגר יבוטל כבר היום.
דרום אוסטרליה חוותה התפרצות קורונה ראשונה מאז חודש אפריל. עשרות נדבקים חדשים אובחנו במדינת המחוז, כאשר מוקד ההתפרצות הוא פיצרייה בעיר אדלייד. ברביעי הורתה הממשלה המחוזית ל-1.8 מיליון תושבים להישאר בבתים וסגרה בתי עסק רבים, בעקבות החשש שהנגיף עדיין מידבק מאוד.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה סגר אדלייד מדינת מחוז דרום אוסטרליה
אוסטרליה סגר אדלייד מדינת מחוז דרום אוסטרליה
העיר אדלייד במדינת דרום אוסטרליה. סגר בעקבות עובד פיצרייה ששיקר
(צילום: gettyimages)
סטיבן מרשל, ראש ממשלת מדינת המחוז דרום אוסטרליה, אמר במסיבת עיתונאים בעיר אדלייד שגבר בפיצרייה המדוברת אמר בחקירה האפידמיולוגית שהוא רק נכנס למקום כדי לאסוף פיצה, כשלמעשה הוא עבד בפיצרייה כמה משמרות יחד עם עובד נוסף שנדבק בנגיף.
הרשויות חששו שהעובדה שהוא נדבק למרות ששהה בפיצרייה זמן קצר מאוד מלמדת עד כמה התפשטות הנגיף מסוכנת – וכך הוחלט להטיל סגר. החוקרים האפידמיולוגים הטילו ספק בגרסתו של עובד הפיצרייה, והמשיכו לבחון את הנושא - עד שהוא הודה ששיקר להם.
2 צפייה בגלריה
אוסטרליה סגר אדלייד בדיקת קורונה מדינת מחוז דרום אוסטרליהה
אוסטרליה סגר אדלייד בדיקת קורונה מדינת מחוז דרום אוסטרליהה
בדיקת קורונ באדלייד
(צילום: רויטרס)
"עכשיו אנחנו יודעים שהוא שיקר. אם הוא היה אומר אמת לחוקרים לא היינו צריכים להטיל סגר של שישה ימים", אמר סטיבן מרשל. "זה יהיה ממש אנדרסטיימנט לומר שאני זועם על המעשים של האדם הזה. בגלל המעשים האנוכיים שלו כל המדינה שלנו נקלעה למצב קשה מאוד".
הרשויות עדיין חוששות מהתפשטות הנגיף, אך ההגבלות החריפות שהוטלו יוסרו כבר היום ורוב החנויות יוכלו להיפתח. גרנט סטיבנס, נציב המשטרה בדרום אוסטרליה, אמר כי בחוק הקיים אין עונש ספציפי למי שמשקר בחקירה האפידמיולוגית.הוא ציין כי יש לבחון את הדברים מחדש, מכיוון ש"ברור שהמעשים של האדם הזה השפיעו בצורה הרסנית על הקהילה".