בעוד המשטרה ממשיכה לחקור את הצעיר (21) שלפי החשד ניסה לדרוס שלשום (יום א') מפגינים במחאה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, נודע ל-ynet כי החשוד הורשע בעבר במעורבות בתאונה שבה סבל אדם אחר מ"חבלות של ממש". בנוסף התברר כי החשוד צילם את עצמו נוהג לכאורה ברכבו במהירות מופרזת, והעלה באפריל את הסרטון לעמוד הפייסבוק שלו.
אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של הצעיר (ששמו אסור בפרסום) בשלושה ימים. השופט ירון מינטקביץ ציין כי מחומר החקירה עלה חשד סביר שלפיו הצעיר "נהג באופן פרוע שסיכן את חייהם של משתמשים בדרך". במהלך מעצרו יעבור החשוד בדיקה פסיכיאטרית.
לפי השופט מינטקביץ, "החשוד מעיד על עצמו שהשתמש בסמים בבוקר האירוע. לאחר מעצרו הוא השתולל וניסה לתקוף שוטרים. מחומר אחר של התיק עולה כי הוא גם סירב לתת בדיקות לגילוי סמים. ישנן מסוכנות ועילת שיבוש חקירה".
5 צפייה בגלריה
הנהג החשוד בניסיון הדריסה בבלפור תיעד עצמו נוהג במהירות מופרזת
הנהג החשוד בניסיון הדריסה בבלפור תיעד עצמו נוהג במהירות מופרזת
מתוך התיעוד של החשוד בניסיון הדריסה
(מתוך עמוד הפייסבוק של החשוד)
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
הצעיר לאחר מעצרו
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
רכבו של הצעיר ליד מעון רה"מ
(צילום: gettyimages)
מבדיקת עברו התעבורתי של הצעיר, עולה כי ארבעה ימים בלבד לפני החשד לניסיון דריסה בירושלים נערך דיון בעניינו בבית משפט השלום לתעבורה בבירה. הדיון באולמו של השופט נאיל מהנא עסק בבקשה לשנות את גזר הדין של הצעיר שהורשע בספטמבר 2018 במעורבותו בתאונה שאירעה בירושלים.
לפי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר בפברואר 2018, שלושה חודשים לפני כן נהג הצעיר ברחוב רבין בבירה והתקרב לצומת עם רחוב נתנאל לורד. באותה השעה רכב אדם אחר על אופנוע והגיע עם הכלי הדו-גלגלי לאותו מקום מול כיוון נסיעת הצעיר ונפגע מרכבו.

"עזב את מקום התאונה ולא הגיש עזרה"

בכתב האישום צוין אז כי "הנאשם נהג ברשלנות בכך שהחל לבצע פניית פרסה בניגוד לתמרור שאוסר זאת, מבלי שהבחין מבעוד מועד באופנוע וגרם לתאונת הדרכים. כתוצאה מהתאונה נחבל רוכב האופנוע חבלות של ממש ובכללם שברים בידיים ובצוואר וכלי רכב אחרים ניזוקו. בהמשך לכך, עזב הנאשם את מקום התאונה, לא הודיע מיד על התאונה ולא הגיש עזרה לנפגע".
המשטרה ציינה בכתב האישום כי הצעיר מעולם לא הוציא רישיון נהיגה וייחסה לו עבירות של התנהגות הגורמת נזק, נהיגה בקלות ראש, אי ציות לתמרור פניית פרסה, אי עצירת רכב במקום תאונה, הזזת רכב המעורב בתאונה, אי הודעה מיד על התאונה, אי הגשת עזרה לנפגע בתאונה, נהיגה ברכב ללא ביטוח ופקיעת רישיון רכב.
5 צפייה בגלריה
נהג נעצר
נהג נעצר
(צילום: gettyimages)
הצעיר הורשע כאמור בספטמבר 2018 בכל המיוחס לו ושנה לאחר מכן נשלח לארבעה חודשי מאסר שהומרו לעבודות שירות. לאחר מתן גזר דינו של הצעיר, פנה בא כוחו לבית המשפט בבקשה להקדים את ריצוי עבודות השירות שנדחו אז לטענתו בשלושה חודשים. במקביל התבקש בית המשפט להורות על שליחתו של הצעיר לבדיקה פסיכיאטרית.
ואולם, בדיון שהתקיים כאמור ביום רביעי שעבר קבע השופט מהנא כי הפסיכיאטר המחוזי ציין שבבדיקה שערך לצעיר ב-9 באוגוסט הוא נמצא כשיר לעמוד לדין. עם זאת, השופט קבע כי הפסיכיאטר המחוזי הוסיף שהצעיר זקוק להליך שיקומי נרחב אך לא לאשפוז פסיכיאטרי. השופט קבע כי תקופת המאסר רוצתה במלואה והחליט שתקופת הפסילה לנהיגה תישאר למשך חודשיים וחצי.


חברו של הנהג אמר אתמול על הנאשם: "הוא בא ממשפחה מאוד אינטליגנטית, משפחה של רופאים. לפני שנתיים קרה לו משהו, פניתי לרשויות הרווחה כמה פעמים אבל לא עשו עם זה כלום והתייאשתי. היה ברור שיקרה איתו משהו, אולי סופסוף יטפלו בו אחרי המקרה הזה. יכול להיות שהוא רוצה תשומת לב".
פרקליטו של הצעיר, עו"ד איתמר בן גביר, אמר: "הנתונים שהצגתם מלמדים עד כמה מצבו של מרשי לא טוב מבחינה נפשית. לצערי הכתובת הייתה על הקיר משום שפעם אחר פעם זעקו לעבר שירותי הרווחה. האימא ניסתה לפנות, לבקש במיוחד בתקופה האחרונה שיטפלו בו ולצערי לא טיפלו בו.
"זה לא מקרה פוליטי, אין פה עניין של ימין ושמאל. זה מקרה של אדם עם בעיות נפשיות. מהסרטון עצמו רואים שהוא גם לא ניסה לפגוע ולדרוס. בכל אופן, טוב עשה בית המשפט שקיבל היום את בקשתי ושלח אותו לבדיקה פסיכיאטרית".
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"זה מקרה של אדם עם בעיות נפשיות". עו"ד בן גביר
(צילום: אבי מועלם )
מנגד, אשר בן דוד שהגיע להפגין שלשום בבלפור אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet: "שמעתי נהמה של מנוע מאיץ וחריקת בלמים בזמן שישבתי על הרצפה. מטר מהתמונות שתועדו". לדבריו, "הרכב עצר במקום שבו שנייה קודם לכן ישבנו אנשים".
בן דוד משוכנע כי הרכב ניסה לפגוע במפגינים: "הוא נסע במהירות מטורפת, בלם והמשיך לנסוע במהירות שוב". לדבריו של בן דוד, "האיש עבר שוטר בלי ששאל להוראות, האיץ לתוך קהל, כך שלומר שהוא ניסה לנסוע לכותל, לטענתו, זה בדיחה".
פורסם לראשונה: 21:36, 21.09.20