2 צפייה בגלריה
מוחמד טאטור
מוחמד טאטור
ההרוג באתר הבנייה בקריית עקרון, מוחמד טאטור


מוחמד טאטור, בן 21 מריינה שבצפון, התחשמל הערב (יום ג') למוות במהלך עבודות בנייה ברחוב הזית בקריית עקרון, כשעבד על משאית והפעיל את משאבת הבטון. נסיבות התאונה טרם התבררו. במשטרה ובמשרד העבודה פתחו בחקירה. בכך עלה מספר העובדים שנהרגו בתאונות עבודה מתחילת השנה ל-48.
2 צפייה בגלריה
פועל בניין התחשמל בקרית עקרון
פועל בניין התחשמל בקרית עקרון
הזירה בקריית עקרון
האירוע התרחש סמוך ל-17:00, אז התקבל הדיווח הראשוני במוקד 101 של מד"א. לזירה הוזעקו חובשים ופרמדיקים שפינו את הפועל שנפגע לבית החולים שיבא בתל השומר - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
יהודה מרקוס, חובש רפואת חירום במד"א, שחזר: "כשהגענו לזירה, הפועל שכב סמוך למשאית כשהוא מחוסר הכרה ואזרח ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות. סיפרו לנו שבמהלך עבודתו, זרוע המנוף פגעה בקו מתח גבוה והוא התחשמל. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות, מתן שוקים חשמליים ותרופות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".
לדברי אינג' חזי שורצמן, מפקח עבודה ראשי וראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה, "האירוע הזה ממחיש שוב את הדחיפות במהלך שמשותף לנו, לבוני הארץ ולהסתדרות לאיסור הפעלה וכניסה של משאבות בטון לאתרי בנייה ולשאר האתרים ללא הכשרה והסמכה של מפעילי כלי זה. היוזמה היא להוצאת הוראה מחייבת בתחילת 2021 בנושא זה. עד אז, המינהל יבצע מיקוד אכיפה בנושא זה באתרי הבנייה ברחבי הארץ".
ד"ר הדס תגרי, מנהלת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", אמרה ל-ynet כי השנה התרחשו כמה וכמה תאונות קטלניות שכללו התחשמלות של מפעילי מנופים ניידים ומשאבות בטון, שפגעו בקווי מתח גבוה: "הקבוצה דורשת את קידומן הדחוף של תקנות שר העבודה להרחבת האחריות על הבטיחות באתרי הבנייה, כך שגם יזמים ובעלי תפקידים בכירים יישאו באחריות להבטחת שלומם של העובדים. זה מהלך קריטי לשינוי היסודי הנדרש בהתנהלות החברות באתרים ולהפחתת מספר התאונות".
עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של "הפורום למניעת תאונות עבודה", מסר: "מפעיל משאבת בטון התחשמל למוות היום בזמן יציקת בטון. תאונה זו מצטרפת לסדרת תאונות קטלניות שבהן היו מעורבות משאבות בטון. הפורום למניעת תאונות עבודה קורא להתקין תקנות בטיחות ספציפיות להפעלת משאבות בטון. כל תחום הפעלת משאבות הבטון פרוץ ולא מוסדר ויש לפעול בדחיפות רבה להסדירו, מאחר שתאונה נוספת היא רק עניין של זמן".