התחלואה עלתה, ובעשרות ערים ויישובים תלמידים רבים לא ישובו לבית הספר גם בתום חופשת חנוכה: מפת הרמזור של פיקוד העורף עודכנה בשבוע שעבר, וכעת אפשר לבחון מיהם היישובים האדומים והכתומים שתלמידי כיתות ה' עד י"ב בהם יישארו בבית מחר (ראשון). בדקו במפה כאן מהו הצבע המעודכן של היישוב שבו אתם גרים.

יישובים רבים התווספו לרשימה האדומה והכתומה בימים האחרונים. על פי המפה נמצאים ברשימה זו בין היתר קריית ים, קריית ביאליק, נצרת, שפרעם, טמרה, סכנין, אום אל פחם, בקה אל-גרבייה, רעננה, קריית מלאכי, מבשרת ציון, קריית גת, אשקלון, דימונה, אבו גוש, קלנסווה ואור יהודה. בנוסף, שכונות רבות בירושלים גם הן אדומות וכתומות. במפה ניתן לבחון גם את צבע השכונות בבירה.
על פי ההנחיות הקיימות, כלל בתי הספר ביישובים אדומים וכתומים לא ייפתחו למשך שבוע מיום ראשון. אבל בריאיון לאולפן ynet שלשום אמר סגן שר הבריאות יואב קיש כי המטרה היא שבכיתות שבהן יבוצעו בדיקות לכלל התלמידים, ניתן יהיה לקיים לימודים.

"אנחנו רואים חשיבות מאוד גבוהה לחינוך ואנחנו כן רוצים לאפשר לערים אדומות שבהן ייבדקו התלמידים להישאר עם מערכת חינוך פתוחה בכיתות הנבדקות", אמר קיש. "ילד שיעשה בדיקה וייצא שלילי באותו היום, יוכל לבוא למחרת לבית הספר. אנחנו עובדים על זה, זו אופרציה עצומה. זה נקרא איגום מטושים. דוגמים את הקפסולה ואם אחד בקפסולה חולה, אז עוצרים את הקפסולה ובודקים והולכים אחורה. הכוונה היא לשלב את זה עכשיו במסגרת הריסון המהודק כדי לאפשר לאותם בתי ספר אדומים שרוצים להיבדק, לחזור ללימודים".
לפני שבועיים וחצי החליט קבינט הקורונה כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה' עד י"ב תבוצע בהתאמה לצבעי הרמזור, כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק ביישובים בצבע ירוק וצהוב. נתוני הרמזור נגזרים באופן קבוע ביום רביעי בשבוע, ומובאים לאישור בקבינט הקורונה. הנתונים הנגזרים ביום רביעי משמשים כציון הקובע לסיווג הרשות עבור פתיחת החינוך ברשות למשך כלל השבוע העוקב.
1 צפייה בגלריה
מפת הרמזור קורונה
מפת הרמזור קורונה
מפת הרמזור המעודכנת. ירושלים אדומה בחלקה
המשמעות: רשות שנקבעה כירוקה או צהובה יכולה לפתוח שכבות אלה ביום ראשון העוקב למשך שבוע, ואילו רשות שנקבעה ככתומה או אדומה לא יכולה לפתוח למשך שבוע. במהלך תקופה זו אם הרשות תשנה את צבעה, לא יחול שינוי בהנחיות אלא במקרים חריגים בלבד של התפרצות תחלואה.
לגבי מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובכיתות א'-ד' הפתיחה נשארת בינתיים פתיחה ארצית, ללא קשר לצבעי הרמזור. אבל בשבוע שעבר החליט קבינט הקורונה שעם ההגעה ל-2,500 נדבקים בממוצע יחל שלב "ריסון מהודק", שלפיו כל התלמידים ביישובים האדומים והכתומים יישארו בבית למשך שבוע. בימים האחרונים מספר הנדבקים היה גבוה מ-2,800 ביום, והגעה ל"ריסון מהודק" נראית כעת רק עניין של זמן.
מוקדם יותר אמש עדכן משרד הבריאות כי ביום שישי אובחנו 2,816 ישראלים כחיוביים לקורונה. נכון לערב אובחנו במהלך השבת 1,543 נדבקים נוספים ובכך הגיע מספר המאובחנים בסוף השבוע ל-4,359. בשישי בוצעו כ-75 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 3.7%. בשבת פוענחו כ-50 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 3.1%.
פורסם לראשונה: 23:20, 17.12.20