מחבלים רצחו 132 בני אדם בטבח בכפר בבורקינה פאסו. עוד 40 תושבים בכפר נפצעו. בעקבות הטבח, הקשה ביותר במדינה האפריקנית מאז 2015, הודיעה הממשלה על שלושה ימי אבל.
שום ארגון לא לקח אחריות על המתקפה, אך הממשלה מאשימה ג'יהאדיסטים שמזוהים עם דאעש ואל-קאעידה. הטבח היה בשישי בערב בכפר סולאהן במחוז יאגה שבצפון בורקינה פאסו – לא רחוק מהגבול שלה עם ניז'ר. החמושים ירו למוות בתושבי הכפר והציתו בתים ואת השוק המקומי.
2 צפייה בגלריה
 חייל שומר על מחנה פליטים בבורקינה פאסו
 חייל שומר על מחנה פליטים בבורקינה פאסו
חייל שומר על מחנה פליטים בבורקינה פאסו
(צילום: AFP)
משנת 2015 סובלת בורקינה פאסו מעלייה במספר הפיגועים של המחבלים האיסלאמיסטים. מתחילת השנה חלה עלייה בפיגועים של הג'יהאדיסטים באזור הסאהל במערב אפריקה – למרות נוכחותם של יותר מ-5,000 חיילים צרפתים באזור. בבורקינה פאסו, מאלי וניז'ר איום הטרור גובר.
בשנתיים האחרונות יותר ממיליון תושבים בבורקינה פאסו נאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות איום הטרור. בנוסף הגיעו למדינה הענייה כ-20 אלף פליטים ממאלי השכנה שברחו מהג'יהאדיסטים.
במהלך שבוע אחד בחודש אפריל נרצחו יותר מ-50 איש בבורקינה פאסו – בהם שני עיתונאים ספרדים ופעיל איכות סביבה אירי. בחודש שעבר נרצחו כ-30 איש במזרח בורקינה פאסו, ליד גבול ניז'ר.
צבא בורקינה פאסו מתקשה להתמודד עם הטרור. הצבא גייס אשתקד לוחמים מתנדבים. אותם מתנדבים סובלים מפעולות תגמול של ג'יהאדיסטים - שפוגעים בהם ובקהילות שעליהן הם שומרים.