3 צפייה בגלריה
עצורים בהפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין
עצורים בהפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין
ההפגנה מחוץ לביתו של אדלשטיין
עשרות מתמחים הפגינו הערב (שני) מחוץ לביתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין בהרצליה פיתוח במחאה על הכוונה להאריך את הצו שמתיר להעסיק אותם בתורנויות של 26 שעות. שלושה מהם נעצרו בחשד להפרת סדר ושוחררו כעבור זמן קצר.
"שר הבריאות הכריז מלחמה על המתמחים", אמרו בארגון. "למרות ההצהרות הפומביות שלו, כאילו הוא תומך בקיצור תורנויות, הוא פועל בשקט ומאחורי הקלעים כדי להאריך בשנה נוספת את ההיתר שמאפשר את המשך ההעסקה של רופאים בתורנויות של 26 שעות. לא נהיה מוכנים להארכת ההיתר מבלי שתצא במקביל הוראה להתחיל בפיילוט בביה"ח לקיצור תורנויות בהתאם למתווים שהצגנו לשר".
3 צפייה בגלריה
עצורים בהפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין
עצורים בהפגנה מול ביתו של יולי אדלשטיין
מעצר המתמחים
מלשכתו של אדלשטיין נמסר בתגובה כי "כפי שידוע גם למנהיגי המתמחים, הדו"ח שנועד לבחון את כל נושא העסקתם החשובה לבריאות ישראל מסתיים בקרוב, ואחריו בכוונת השר לפעול כדי לצאת עם המסקנות שייטיבו עם מערכת הבריאות, עם המתמחים ועם השירות שהאזרח מקבל. רוב המתמחים פועלים לילות כימים למאבק בקורונה ונמשיך לעשות הכל כדי לשמור עליהם".
השר הציג בעבר עמדה חיובית באשר לקיצור תורנויות המתמחים. בדיון בנושא לפני כחודשיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אמר: "נפעל יחד עם המתמחים והארגונים למציאת פתרון, כולל קיצור שעות. יש מאות אנשים שמחכים להתמחות. תוספת תקנים תאפשר שיפור מיידית, וגם בקביעת תכנית רב שנתית, כשכל שנה יתווספו עוד רופאים. עקרונות שאני עומד עליהם: שום פשרה באיכות ההכשרה וקיצור התורנויות".חודשיים לאחר מכן, בפגישה שנערכה בין המתמחים למשרדי הממשלה, הודה מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי כי "כלל לא בטוח שאנחנו רוצים לקצר תורנויות".