ברקע התנצלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני משפחתו של יעקוב אבו אלקיעאן, אמר הבוקר (ה') לאולפן ynet עורך דין עופר ברטל, שייצג את השוטרים המעורבים בפרשת אום אל-חיראן, כי במקרים רבים השוטרים הופכים מהר מאוד לנאשמים שלא בצדק. "השוטרים לא אשמים, אירוע אום אל-חיראן הוא טרגדיה של טעויות", אמר ברטל. "כל צד מושך לכיוון שלו למען האינטרסים שלו. גם משפחת אלקיעאן היא קורבן של הספינים, וגם השוטרים".
ברטל ייצג ארבעה שוטרים שהיו מעורבים בפרשת פינוי היישוב הבדואי אום אל-חיראן ומותו של אבו אלקיעאן בינואר 2017. במאי 2018 הפרקליטות סגרה את התיק נגד השוטרים, לאחר שהכריעה כי אין חשד סביר לעבירות פליליות מצדם.
עורך הדין תקף את ראש הממשלה נתניהו, שקשר את מותו של אבו אלקיעאן לתיקים שמתנהלים נגדו. "לא יאומן שראש הממשלה נתניהו, בכבודו ובעצמו, תוקף את המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר במדינת חוק, כאילו מאות שוטרים ועשרות פרקליטים- כולם רוצים להפיל אותו. נתניהו רוכב על הסיפור של אבו אלקיעאן כדי להציל את עצמו. האמירות שלו גורמות לנזק אדיר. ממדינה מסודרת ושומרת חוק אנחנו הופכים למשהו אחר בקצב מהיר מאוד, וזה מסוכן", אמר ברטל.
שר הכלכלה עמיר פרץ התייחס היום גם הוא להתפתחויות החדשות, והתנצל בפני משפחת אלקיעאן בביקור בביתם. מדובר בביקור ראשון של גורם רשמי במדינת ישראל לאחר ההתנצלות של ראש הממשלה.
פרץ הגיע תחילה ליישוב חורה, שם ביקר את אמל, אלמנתו של אבו אלקיעאן ואם לשישה ילדים, ואמר כי אין קשר בין תיקי ראש הממשלה לבין מותו של יעקוב. "קודם כל אני רוצה לומר באופן הכי ברור וחד משמעי- אנחנו באנו כדי לעשות צדק ולטהר את שמו של יעקוב", אמר פרץ לאמל.
הוא הוסיף: "לא הייתה שום סיבה שהמשפחה תעבור תקופה כזאת, עם כתם כה גדול על שמה ועל שמו של יעקוב. חובתנו היא להתייצב בפני המשפחה. אני מקבל את התנצלותם של ראש הממשלה ושל נשיא המדינה, אבל יחד עם זאת אומר במפורש שאין שום קשר בין המקרים. ראש הממשלה הביע את דעתו, אבל הוא צריך לטהר את שמו בבית המשפט. צריך לקחת את אירוע אבו אלקיעאן ולהשתמש בו כמנוף לדו קיום בין החברה הישראלית לחברה הערבית והבדואית".
1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ בביקור אצל משפחת אבו אלקיעאן
עמיר פרץ בביקור אצל משפחת אבו אלקיעאן
"עלינו לעשות צדק ולטהר את שמו של יעקוב". פרץ בביקור בבית משפחת אבו אלקיעאן
(צילום: רועי עידן )
לאחר מכן ביקר השר באום אל-חיראן, שם מתגוררת אלמנתו השניה של אבו אלקיעאן, ראבעה, והתנצל גם בפניה: "אני רוצה להביע צער ולהתנצל מעומק הלב על האירוע הטראגי שבו קופחו חייהם של יעקוב אבו אלקיעאן ושל השוטר ארז עמדי לוי". השר פרץ חזר על אמירתו שאין כל קשר בין התיקים שמתנהלים נגד ראש הממשלה למותו של יעקוב. "אנחנו לא רוצים שאירועים פוליטיים ייכנסו לתוך הוויכוח הזה. האמון ברשויות האכיפה ורשויות החוק בישראל הוא אבן יסוד לקיומה של המדינה", אמר פרץ.