2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
(צילום: עמוס גרשום, לע"מ)
שעות לפני שהגבלות הסגר ההדוקות ייכנסו לתוקף, קרא בצהריים (יום חמישי) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לציבור בישראל לציית להנחיות במלואן - והזהיר מאנרכיה: "אני קורא לכל מנהיגי הציבור - בכל הערים, בכל המגזרים, למנהיגים הפוליטיים, למנהיגים הרוחניים לראשי הערים, למנהיגי התנועות האזרחיות - אנא מלאו את חובתכם ועצרו את סכנת האנרכיה. הסגר, על כל מגבלותיו, כפי שקבעה הממשלה, מחייב את כולנו. אנחנו נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג אחד את השני".
ריבלין הוסיף: "אנחנו נכנסים לסגר מפני שמחלקות הקורונה וטיפול נמרץ בבתי החולים עומדות בפני קריסה. אנחנו נכנסים לסגר כדי לשמור על הילדים שלנו. אנחנו, כולנו, ללא יוצא מן הכלל מחויבים לציית לכלליו".
עוד אמר, כי "אי-ציות לחוק, ובכללו להנחיות הקורונה - ועל אחת כמה וכמה הטפה לאי-ציות - פירושו לא רק הכשלת המאמץ המשותף לבלימת התפשטות הנגיף, אלא בכייה לדורות, חלילה, שתוביל להעמקת הסדקים שנפערים, בימים אלה, בין הקבוצות בחברה שלנו".

"החברה הישראלית", אמר ריבלין, "נמצאת בפני אתגר מורכב, ועלינו לעשות הכול כדי לצלוח אותו. אני מאמין בכל לבי שיש בכוחנו לצלוח אותו. לחשוק שפתיים, להסתגר בבתים, להשמע לחוק. ההסתייגויות והביקורת - תנו להן להישמע, אבל רק מתוך ציות - ללא יוצא מן הכלל".
2 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה בתל אביב בתחילת הסגר השלישי
מחסומי משטרה בתל אביב בתחילת הסגר השלישי
מחסום משטרתי בתל אביב. ארכיון
(צילום: רויטרס)
לקראת סוף דבריו אמר נשיא המדינה: "אנחנו נדע ימים טובים יותר. ידענו בעבר ימים רעים והתגברנו עליהם. השפעת החיסון עומדת בפתח, ואנחנו נשוב לימי שגרה. עד אז, אנו חייבים להתאזר בסבלנות ובמשמעת, ולעשות הכל על מנת לצמצם את התחלואה".
נשיא המדינה התייחס גם למהומות בוושינגטון אמש: "התמונות מגבעת הקפיטול מטלטלות. הן מזכירות לכולנו כי הדמוקרטיה - גם כשהיא איתנה ומבוצרת ככל שתהיה - אינה מובנת מאליה. השנים האחרונות, על כל מערכות הבחירות שהתקיימו בהן, והסוגיות הפוצעות שעלו על סדר היום של הציבוריות הישראלית, הרחיקו אותנו אלה מאלה, אולי יותר מתמיד; אך עלינו להבטיח כי גם אם התהומות שלנו עמוקים - הדמוקרטיה שלנו תגן עלינו כעם, כחברה וכמדינה".