2 צפייה בגלריה
נורה אלכעביה נרצחה ב טובא זנגרייה
נורה אלכעביה נרצחה ב טובא זנגרייה
הנרצחת, נורה אל-כעביה
אחמד הייב (62) הואשם הבוקר (ראשון) ברצח אשתו נורה אל-כעביה, בת 53 מטובא-זנגריה שבגליל, בחודש שעבר. על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת, הייב הטיח מספר פעמים בראשה של אל-כעביה אבן שמשקלה 16 ק"ג - מתוך כוונה לגרום למותה.
על פי עובדות כתב האישום, הייב ואל-כעביה היו נשואים כארבע שנים ולהם אין ילדים משותפים. בין הנרצחת והנאשם ברציחתה לבין ילדיו של הנאשם מנישואים קודמים נתגלעו מחלוקות, שבגללן אף הגישו השניים כמה תלונות נגד הילדים במשטרה - אשר הובילו להרחקת הנאשם מבית מגוריהם.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח של נורה אלכעביה
זירת הרצח של נורה אלכעביה
זירת הרצח בטובא-זנגריה
(צילום: דוברות המשטרה)

בחודש יולי, כך לפי כתב האישום, עבר הנאשם להתגורר בבית אחותו בכפר טובא-זנגריה, והמנוחה נהגה לשהות שם עמו לסירוגין. בזמן שהמנוחה שהתה עם הנאשם בבית, פרץ ביניהם ויכוח קולני, שבמהלכו האשים הנאשם את המנוחה כי היא המקור לסכסוכיו עם ילדיו, דרש ממנה לחזור בה מתלונתה כלפי בנו, ואף איים להכותה באמצעות גרזן.
בעקבות מעשיו, עזבה אל-כעביה את הייב ועברה להתגורר בבית אחותה בכפר כעביה. בסמוך לעזיבתה, העביר הנאשם לבני משפחתה של המנוחה מסרים בגנותה, אך במקביל התנצל בפניה וניסה לפייס אותה ולהחזירה להתגורר עימו, בין היתר, באמצעות בני משפחתו. בערב חג הקורבן, נכתב, היא הסכימה ושבה להתגורר עם הנאשם בבית בטובא.
מכתב האישום עולה כי ב-20 באוגוסט, בשעות הערב, שהו הייב ואל-כעביה בבית בטובא - ואל-כעביה נכנסה לסלון הבית, שם נהגו בני הזוג ללון. סמוך לשעה 22:00, שכבה המנוחה על המזרן בסלון כשעיניה עצומות.
הייב, אשר גמלה בליבו החלטה לרצוח את אל-כעביה, ניגש אל אבני ריחיים שהיו מונחות בקרבת מקום, הרים אבן שמשקלה 16 ק"ג והטיח אותה מספר פעמים בראשה, זאת בכוונה לגרום למותה.
הייב הורחק בעבר מביתם בשל אלימות שנקט נגד בנו, שבגינה הוגש נגדו כתב אישום חמור. הבעל נשוי לשלוש נשים ונורה הייתה אשתו השלישית.
בעקבות כתב האישום בגין האירוע האלים נגד הבן, ביקשה המשטרה להשאיר את הבעל החשוד ברצח במעצר עד תום ההליכים לנוכח הסכנה שנשקפת לחיי בני משפחתו, לדבריה, אך פרקליטו הגיש ערר לבית המשפט - שהתקבל - והוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.
אחיה של המנוחה אמר לאחר האירוע: "היא הייתה אישה נהדרת. היא אהבה את בעלה מאוד ונשארה לצדו גם כשהיה נתון במעצר בית. היא עבדה כדי לעזור בפרנסת הבית ואף מכרה את תכשיטיה. היא שכרה עבורו עורך דין כדי שייצג אותו. היא תמיד נאבקה למענו - ובסוף נרצחה".