נציב תלונות הציבור על הפרקליטות הורה היום (ראשון) לפרקליטות לשקול לבדוק מחדש מדוע צעיר נחקר במשטרה, אחרי שהגיע לתחנה ביוזמתו כדי להתלונן על כך ששוטר תקף אותו. צפו בתיעוד מהתקיפה בתחילת הכתבה.
המקרה התרחש בזמן שהצעיר עבד כשליח של קונדיטוריה בנתניה וביצע משלוחים באמצעות קולנועית. לפי התלונה, בינו לבין השוטר הייתה היכרות מוקדמת והיחסים ביניהם היו מתוחים ממילא. הצעיר חלף במדרחוב בעיר, והשוטר קרא לו. לדברי הצעיר, הוא לא שמע את קריאות השוטר. הוא המשיך בנסיעה והגיע לבית העסק והתחיל לפרוק סחורה.
2 צפייה בגלריה
צעיר שהגיע להתלונן על תקיפת שוטר, נעצר ונחקר באזהרה
צעיר שהגיע להתלונן על תקיפת שוטר, נעצר ונחקר באזהרה
מתוך תיעוד העימות בין השוטר לצעיר
2 צפייה בגלריה
צעיר שהגיע להתלונן על תקיפת שוטר, נעצר ונחקר באזהרה
צעיר שהגיע להתלונן על תקיפת שוטר, נעצר ונחקר באזהרה
מתוך תיעוד העימות
השוטר הגיע בריצה לקונדיטוריה והודיע לצעיר שהוא מעוכב. הצעיר טוען כי ביקש לסיים לפרוק את הסחורה, ואז השוטר אחז אותו בחוזקה. כשניסה הצעיר להשתחרר מהאחיזה תקף אותו השוטר באלימות, הפיל אותו על הקרקע ואז הוביל אותו אזוק אל תחנת המשטרה. לדבריו בתחנה הכה אותו השוטר וגרם לו חבלות.
אלא שאז שוחרר הצעיר מן התחנה מבלי שנחקר. הצעיר החליט לחזור לתחנה עם אביו, כדי להתלונן על השוטר. אז הוא עוכב לחקירה תחת אזהרה. לאחר מכן התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות, אך ההליך הוביל לדחיית גיוסו לצה"ל בשנה.
הצעיר פנה לנציבות התלונות באמצעות עורך דינו אייל אבולפיה. הסנגור טען כי המחלקה לחקירות שוטרים התרשלה בחקירת התלונה. לדבריו בתיק הופיע תיעוד של מקום האירוע מתאריך אחר. כמו כן שוטר שהעיד במח"ש לא היה עד לרגעים משמעותיים בתקרית. לדברי עורך הדין עדותו רוויה בסתירות.
הפרקליטות, שדחתה ערעור של הצעיר על סגירת התיק, מסרה בתגובתה כי אכן ישנם קשיים בגרסתו של השוטר, אך כך גם בגרסתו של הצעיר. בפרקליטות גם טענו כי התנהגות השוטר לא מהווה עבירה פלילית.
עו"ד אייל אבולפיהעו"ד אייל אבולפיה
הנציב, השופט (בדימוס) דוד רוזן המליץ למשנה לפרקליט המדינה לשקול להעמיק את הבדיקה בעניין הנסיבות שבהן נחקר הצעיר לאחר שהגיע כדי להגיש תלונה. "המתלונן, אזרח ללא עבר פלילי, לא הופנה למח"ש כנדרש על פי חוק, אלא הובא לחדר החקירות ונחקר על תקיפת השוטר נשוא תלונתו", כתב רוזן.
עוד הוא כתב: "העובדה כי השוטרים בתחנת המשטרה פתחו בחקירה נגדו - משמשת כלי ניגוח בידי המלעיזים וחורשי הרעה נגד המשטרה המגנה כביכול על חוטאים מקרבה. דהיינו, שוטרים התוקפים אזרחים ללא סיבה". הממצאים גם הועברו ממלא מקום המפכ"ל כדי שישקול את הצעדים הראויים.