הביקורת על תוכנית היציאה מהסגר ועל מתווה החינוך מובילה לעימות פוליטי - ולמתקפה שטרם נשמעה מצדו של גדעון סער. לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין אמר באולפן ynet כי "אם היינו מקשיבים ליפעת שאשא ביטון היינו היום עם עשרות אלפי מתים", הגיב יו"ר המפלגה של שאשא ביטון באומרו כי "נתניהו ואדלשטיין אחראים למותם של אלפי ישראלים".
סער, שפרש מהליכוד ונחשב לאחד המתמודדים הבולטים מול נתניהו בבחירות הקרובות, אמר כי ראש הממשלה ושר הבריאות "יידרשו לתת תשובות בפני ועדת החקירה הממלכתית שתקים ממשלת תקווה חדשה מיד לאחר הבחירות".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו גדעון סער
בנימין נתניהו ו גדעון סער
סער ונתניהו. עימות בעצימות גבוהה
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ)
על דברי אדלשטיין אמר סער כי "ההתקפות של נתניהו ואדלשטיין נגד יו"ר ועדת הקורונה מלמדות על פחדנות ובריחה מאחריות. אילו נתניהו ואדלשטיין היו ממלאים את תפקידם בממשלה - כפי שמילאה ח"כ שאשא ביטון את תפקידה הפרלמנטרי - ישראל ואזרחיה לא היו במצב כה חמור כלכלית ובריאותית".
בריאיון מוקדם יותר לאולפן ynet אמרה שאשא ביטון, מספר 2 בתקווה חדשה שעזבה כמו סער את רשימת הליכוד, כי מתווה החינוך שממנו יוכלו ליהנות החל ממחר מעט מאוד מתלמידי ישראל הוא לא יותר מאשר "מהלך כושל".
"צריך להזכיר ששאשא ביטון היא לא ד"ר לרפואה", הגיב אדלשטיין בריאיון העוקב. "יש לה תואר בחינוך והיא אישה מאוד משכילה, אבל זה לפעמים מטעה כשאומרים 'ד"ר שאשא ביטון". אדלשטיין הוסיף: "ח"כ שאשא ביטון אישה מאוד רצינית בתחום שלה, לקחה לדעתי קו הפוך לכל היגיון. איך זה הוגדר פעם? מקהלת הכול סבבה. 'צריך לפתוח את הכול, צריך להתעלם מקורונה. צריך להבין שכל המגפה הזאת זה שטויות, העיקר זה הצרות של המשק, הכלכלה והחברה'.

"במצב כזה היינו יכולים להיות עם משק הרוס, עם מדינה של עשרות אלפי אנשים שהלכו לעולמם חס ושלום ואפילו בלי כל ניסיון ובלי כל דרך לשקם את הכלכלה והחברה", אמר שר הבריאות. "ברוך השם שלא בחרנו בדרך הזאת, בדרך הפופוליסטית יש לומר. נהגנו באחריות. אף אחד לא קבלן הצלחות בטיפול בקורונה, אבל אם אתה משווה אותנו למדינות רבות, למשל באירופה, אנחנו היינו במצב יותר טוב וממשיכים להיות במצב עוד יותר טוב בזכות החיסונים".
שאשא ביטון, מצדה, מתחה ביקורת חריפה על מתווה החינוך: "שוב רואים את אותה כרוניקה שהייתה גם ביציאה מהסגרים הקודמים - הכול נדחה לרגע האחרון, אין באמת מתווה של חזרה ללימודים. אנחנו רואים שגם המתווה הנוכחי הוא מאוד חלקי, יש קבוצה של תלמידי כיתות ה'-י' ששוב נשארו שקופים. הם אפילו לא בשיח, הם לא חלק מסדר היום. כבר שנה שלמה שאף אחד לא מדבר עליהם.
"אפשר לראות את הכישלון החרוץ של הממשלה גם בניהול החזרת התלמידים לתוך מערכת החינוך וגם בטיפול של המשבר כולו", הוסיפה. "ילדים יושבים בבית, כל הזמן דואגים שהם לא יידבקו בקורונה ולא ידביקו בקורונה, אבל לא לוקחים את כל הבעיות הרגשיות שיש ואת תחושת הבדידות. מעל 80% מהילדים מדווחים על בדידות, מדווחים על דיכאונות. הילדים שלנו מתרסקים בבית, הולכים לאיבוד".
היא המשיכה: "המילים הן מפיו של אדלשטיין אבל המסרים הם של נתניהו שמנהל את המשבר בפחדנות. במשך חודשים מכפישים את שמי ושופכים את דמי. הם איבדו את אמון הציבור. אם היו שומעים לעצותיי - לא היה מחדל נתב"ג, מערכת החינוך הייתה מתפקדת וכל האירוע היה מנוהל בצורה אחרת לגמרי.
"ראש הממשלה מתחבא ושולח שליחים. שמענו את כל אנשי הליכוד עוברים מערוץ לערוץ. אני מזמינה את ראש הממשלה לבוא ולהתעמת מולי בכל מה שקשור לקורונה, נקים ועדת חקירה ממלכתית ונקים את הממשלה. כל דיוני ועדת הקורונה שלי חשופים, על פרוטוקול הקורונה יש חיסיון ל-30 שנה".