2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ובני גנץ
יולי אדלשטיין ובני גנץ
יבוטל הסגר בסוף השבוע? אדלשטיין וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ, אבי מועלם)
הממונה על המאבק בנגיף הקורונה הודיע על התנגדותו להגבלות בסוף השבוע - וכעת נראה שהן בדרך לביטול: שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין שוחחו, וסגירת החנויות והקניונים בסופי שבוע בדרך לביטול - שבוע בלבד אחרי ההחלטה. כך נודע ל-ynet. ייתכן שהדבר יובא לאישור טלפוני בממשלה כבר היום (ה') או לכל המאוחר מחר.
אתמול במהלך היום התקשר גנץ לאדלשטיין והשמיע בפניו את הלחצים הכבדים שמגיעים מהשטח ומבעלי עסקים, שטוענים כי מה שנשאר מאותה החלטה על סגר בסוף השבוע - לאחר שקוצץ בוועדת הקורונה - פוגע בפרנסתם וחסר היגיון.
אדלשטיין הבהיר כי גם הוא לא אוהב שההנחיה נשארה במתכונת של "חצי היריון". בשיחה הבהיר שר הבריאות לשר הביטחון כי המצב היעיל הוא סגר מלא או פתיחה, אולם יש להמתין לסיום עבודת מטה בעניין.


לאחר מסיבת העיתונאים שבה הציג את "התוכנית למיגור הקורונה", אמר הפרויקטור רוני גמזו כי הוא מתנגד לסגר בסוף השבוע. לאחר שאמר כי מעתה "לא יהיו עוד הגבלות נטולות היגיון", ציין כי הוא תומך גם בפתיחת גני השעשועים, שלפי ההנחיות אמורים להיות סגורים.
גמזו הוסיף: "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו צריכים בעצמנו לבצע קטיעה יותר אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. אני מצטער אבל היום זה לא קורה. סליחה מערכת הבריאות ומשרד הבריאות - זה לא שלנו. זו לא רפואה זו אופרציה וזו הנדסה ואני שמח שצה"ל לקח את זה. יש לו את היכולות הטכנולוגיות והכלים. זה אומר הרבה יותר בדיקות אבל קיצור הזמנים של הכל".
לגבי השימוש בסגר הוא אמר: "כל שימוש במילה סגר הוא קדוש, זה צעד עוצמתי. לא נמהר לסגור פה או שם".