1 צפייה בגלריה
בית המשפט השלום והמחוזי בתל אביב
בית המשפט השלום והמחוזי בתל אביב
בית משפט השלום בתל אביב
(צילום: נדב אבס)
הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד יאנה קנטור, מי שהייתה העורכת הראשית של תחנת רדיו "כאן רק"ע" (רשת קליטת עלייה), על כך שבטענה כוזבת כי היא חולת סרטן הזקוקה לסיוע כספי, הוציאה משלושה מתלוננים כ-175 אלף שקל. מיוחסות לה שלוש עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות של הונאה בכרטיס חיוב, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, בידוי ראיות ועוד.
על פי כתב האישום במהלך השנים 2019-2017 הציגה קנטור בפני שלושת המתלוננים, להם היכרות מוקדמת עמה, מצג שווא כאילו היא חולה במחלת הסרטן. זאת על מנת להוציא מהם סכומי כסף גדולים במרמה לצרכיה הפרטיים. שניים מהמתלוננים הם עובדי תאגיד השידור שם עבדה קנטור.
בשל טענתה הכוזבת כי היא זקוקה לסיוע כספי למימון טיפולים במחלה, המתלוננים נתנו לה זכות מוגבלת לעשות שימוש בכרטיס אשראי שבבעלותם או נתנו לה כספים במזומן. במהלך השנים קיבלה הנאשמת במרמה מהמתלוננים סיוע כספי בסך של כ-30 אלף שקל והלוואה בגובה 50 אלף שקל שנלקחה בעבורה על ידי אחד המתלוננים. בנוסף ביצעה, בניגוד להרשאה שניתנה לה, חיובים בכרטיסי האשראי של המתלוננים בסכום מצטבר של 96 אלף שקל וזאת על מנת לממן את שהותה בכפר המכביה ובמלון הרודס בתל אביב.

זייפה מסמך רפואי לפיו היא חולה בסרטן

בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אסף שביט מפרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר, נטען כי קנטור יצרה אצל המתלוננים מצוקה רגשית וניצלה את רצונם הטוב לסייע לחולת סרטן, בעוד היא עשתה שימוש לרעה בכרטיסי האשראי ובכספם של המתלוננים לצרכיה הפרטיים ולבתי מלון.
בנוסף, במהלך שנת 2020, בעת שנחקרה במפלג ההונאה במשטרה, בכדי להוכיח את טענתה בדבר היותה חולה במחלת הסרטן, זייפה קנטור מסמך הנחזה כמסמך רפואי רשמי של בית החולים אסותא, לפיו היא חולה במחלת הסרטן וזאת במטרה לשבש את תוצאות החקירה.
יאנה קנטור טענה היום בשיחה עם ynet כי לא היה לה מושג שהגישו נגדה כתב אישום. "לא קיבלתי על כך שום הודעה בדואר או שיחה. קראתי את מה שמייחסים לי באחד האתרים. מעולם לא גנבתי ולא הוצאתי במרמה שקל מאף אחד, לא מהקולגות שלי ולא מאף אדם", אמרה קנטור. "אני אדם די בריא בנפשי ולא זייפתי שום מסמך, זה שקר וכזב. זומנתי לחקירה והבאתי הכל כולל מסמכים רפואיים והוכחות שחור על גבי לבן. כל שהייה שלי בבתי מלון שולמה רק על ידי ועל ידי בני משפחתי. הייתי צריכה עזרה, הציעו לי עזרה וקיבלתי, הודיתי לאנשים שעזרו וכל שקל הוחזר להם".
לדבריה, "אני די שמחה שיהיה משפט, אשמח לראות את אותם אנשים מעידים, אני יודעת את האמת. אין לי מושג מדוע הסיפור קרה כך, לא סחטתי איש רגשית. יש לי ילד בן 8 והורים מבוגרים, כל זה משפיע עליהם ישירות וכואב לי הלב לראות את זה. אנשים חושבים שזה שלא הגבתי מספיק על הפרשה זה אומר שאני אשמה. אכן ביקשתי הלוואה אבל היא שולמה. מדוע לא פנו לחברים שלי שליוו אותי לטיפולים? או להורים שלי? האמת תצא לאור גם לגביי פיטוריי".
מתאגיד השידור כאן 11 נמסר היום בתגובה כי "העובדת פוטרה כבר לפני יותר משנה, כאשר התפוצצה הפרשה. מרגע שהגיעה לידיעת מנהלי התאגיד התלונה הראשונית נערכה בדיקה מקיפה שבסיומה הוחלט לסיים את העסקתה. תאגיד השידור מחויב ליצירת סביבת עבודה בטוחה ומקצועית לעובדיו".