חוקרים פדרליים פשטו היום על ביתו של רודי ג'וליאני בניו יורק, אחרי שקיבלו אישור משופט לערוך חיפושים. הם החרימו מכשירים אלקטרוניים שהיו בביתו של ג'וליאני במנהטן.
צו החיפוש הוא עליית מדרגה בחקירה הפלילית נגד ג'וליאני, שהיה עורך דינו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. החקירה הפלילית נגדו עוסקת בקשריו עם גורמים אוקראינים. הצו אמנם לא אומר שג'וליאני ביצע פשע, אך מאותת על כך שהחוקרים הצליחו לשכנע את השופט שהם מאמינים שנעשתה פעילות פלילית, ושחיפוש יחשוף ראיות רלוונטיות.
2 צפייה בגלריה
רודי ג'וליאני לשעבר עורך הדין של דונלד טראמפ
רודי ג'וליאני לשעבר עורך הדין של דונלד טראמפ
עליית מדרגה בחקירה. ג'וליאני
(צילום: AP)
החוקרים הפדרליים בניו יורק חוקרים אם במסגרת הקשר של ג'וליאני עם גורמים אוקראינים ואוליגרכים הוא ניסה לקדם את האינטרסים שלהם בממשל טראמפ ב-2019, בתמורה למידע שימסרו לו על ג'ו ביידן ובנו האנטר - כדי לגרום לביידן נזק בבחירות 2020.
ג'וליאני היה דמות מפתח באירועים שהובילו למשפט ההדחה של טראמפ בסנאט, בפרשת אוקראינה-גייט. הדמוקרטים האשימו את טראמפ בניצול סמכותו כנשיא. לטענתם הוא הפעיל לחץ כבד על אוקראינה כדי שתפתח בחקירה נגד הביידנים. המשפט הסתיים בזיכוי, אף שרוב חברי הסנאט, בהם גם כמה רפובליקנים, הצביעו בעד הרשעת טראמפ.
2 צפייה בגלריה
שוטר יוצא מביתו של רודי ג'וליאני ב ניו יורק
שוטר יוצא מביתו של רודי ג'וליאני ב ניו יורק
שוטר יוצא מביתו של ג'וליאני בניו יורק
(צילום: רויטרס)
במסגרת פרשת אוקראינה-גייט נעצרו שני מקורבים לשעבר של ג'וליאני, לב פרנס ואיגור פרומן. הם הואשמו בעבירה על חוק מימון הבחירות ובעבירות נוספות. לפי התובעים הם סייעו לג'וליאני להשיג מידע שיגרום נזק לביידן לקראת בחירות 2020, ובנוסף פעלו להדיח את מי שהייתה השגרירה של ארה"ב באוקראינה, מארי יובנוביץ'.
בחודש דצמבר, כשלושה שבועות לפני שטראמפ עזב את הבית הלבן, דיווח הניו יורק טיימס שג'וליאני שוחח עם טראמפ על אפשרות לקבל ממנו "חנינה מקדימה". גורמים אמריקנים אמרו שזו לא הייתה השיחה הראשונה בין טראמפ לג'וליאני על האפשרות לחנינה מראש.