4 צפייה בגלריה
שרית ניסים
שרית ניסים
שרית ניסים
(צילום: אבי מועלם)
הם צפו שוב ושוב בסרטונים המתעדים את ההתעללות הנוראה שעברו ילדיהם בגן טולי ברמלה. אתמול (ראשון), שבוע לאחר שנחשפו אליהם, ביקשו ההורים מבית המשפט להתיר לפרסם את הצילומים: "חשוב שהציבור כולו יבין איזה גיהינום הילדים שלנו ואנחנו עברנו".
המשטרה מסרה הבוקר כי עצרה את בעלת הגן שתובא בהמשך היום לדיון בפני שופט. "עם התקדמות החקירה נחקרה אמש בשנית בעלת הגן ובסיום החקירה היא נעצרה. היום היא תובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון", מסרה המשטרה.
4 צפייה בגלריה
שני ימין ובנה
שני ימין ובנה
שני ימין ובנה. "הוא התחיל להיות אלים, לקלל"
(צילום: אבי מועלם)
בית המשפט הוציא צו האוסר לפרסם את התמונות, הצפות מול עיני ההורים בימים ובלילות. הם מתרעמים: "חשוב שציבור ההורים במדינה יראה את הצילומים כדי שיהיה מודע למה שעלול לקרות גם לילדים שלו. אולי הילדים שלהם עוברים התעללות והם אינם מודעים לכך". באותה נשימה הם דורשים להטיל פיקוח על המסגרות לגיל הרך.
4 צפייה בגלריה
גולדי וסרציאר ובנה
גולדי וסרציאר ובנה
"ראיתי את הסרטונים וכמעט התעלפתי". גולדי וסרציאר ובנה
(צילום: אבי מועלם)

מדובר בגן פרטי שבו שוהים ילדים בני שלושה חודשים עד בני שלוש. אחת האמהות, שרית ניסים, אם לפעוטה בת שנה וחמישה חודשים, סיפרה על חוויית הצפייה בסרטונים: "ראיתי דברים מאוד קשים. סייעת זורקת על מזרן ילד שכנראה לא רצה לאכול ובכה. כשהוא המשיך לבכות היא הטיחה בו בכוח חבילת מגבונים".
"ראינו סייעת מטיחה ילד על כיסא, סייעת אחרת דופקת לילד מגש בראש. ראינו אותן מרססות חומר חיטוי על הילדים, סוטרות להם. בשלב מסוים לא יכולתי להמשיך להסתכל ויצאתי החוצה. צריך פיקוח, צריך להחמיר את הענישה. למה מחכים, שירצחו עוד ילד?".
4 צפייה בגלריה
חן כהן
חן כהן
חן כהן וביתו. "מבין למה היא חלתה בכל חודש"
(צילום: אבי מועלם)
שני ימין, אם לפעוט כבן שלוש וחצי סיפרה כי בנה החל להיות אלים וטען שהוא בכלא. "עכשיו אני מבינה דברים שלא הבנתי בעבר. הילד אלים, מה שלא היה קודם. התחיל פתאום לקלל. רק כעת אני מבינה שזה קרה בגלל ההתעללות שהוא ראה וחווה בעצמו בגן. הילד התחיל להשתמש במילים שלא נשמעות אצלנו בבית. נשכב על הרצפה וניסה לקשור לעצמו את הידיים. אני מאשימה את עצמי שלא התעמקתי יותר. הבת שלי הייתה אמורה להיכנס לגן בספטמבר. מזל שגילינו קודם לכן מה קורה שם".
גולדי וסרציאר, אם לפעוט בן שנתיים התייסרה בעת שצפתה בסרטונים: "ראית זוועות, בית אימה. כמעט התעלפתי ולא יכולתי יותר להמשיך לצפות. כל הגוף רעד והוצף בזיעה קרה. ראיתי איך מושכים את הילד בשיער ומטלטלים אותו, סוטרים לו בכוח ובועטים לו בראש. הוא שוכב על הרצפה, בוכה וחוטף חבילת מגבונים בראש. רק עכשיו התחלתי להבין למה הוא מרביץ לעצמו וצועק 'לא לא' כשמנסים לחתל אותו".
חן כהן, אב לתינוקת כבת שנה וחצי סיפר על תופעה נוספת בגן. "מעבר לאלימות ראינו שהאכילו שמונה ילדים מאותה צלחת ובאותה כפית. עכשיו אני מבין למה הילדה חלתה בכל חודש".
המשטרה עצרה בשבוע שעבר ארבע סייעות העובדות בגן - רוחמה סעד, נירית שוויד, אורלי שרגני וחני צצשווילי. הן עדיין במעצר וחשודות בתקיפת קטין חסר ישע. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרן. בעלת הגן נחקרה בחשד לעבירה על חוק הפיקוח על המעונות ונשלחה למעצר בית.
הורי הילדים פתחו בגיוס כספים בפלטפורמת beactive כדי לממן את ההוצאות במסגרת מאבקם "למצות את הדין מול הסייעות" ולקדם את הפיקוח על הגנים הפרטיים.
בהכנת הכתבה השתתף אלי סניור