לפני פחות משבועיים, בתחילתו של מבצע "שומר החומות", רונן עזרן משדרות נפצע באורח קל מטיל נ"ט ששיגרה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי מרצועת עזה, ופגע ברכבו באזור קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה. היום (א') הוא חזר לראשונה למקום הפגיעה ושחזר את שאירע. "שמעתי פיצוץ אדיר ועפתי באוויר. ניצלתי בנס", אמר.
ערן הגיע לזירה עם קצין הביטחון של קיבוץ ניר עם, עמי רבין. הג'יפ שלו - שרוף לחלוטין - עדיין נמצא שם. בפעם הקודמת שהיה במקום, לפני הירי, הוא הגיע לגבעה המכונה "גבעת הסוס" ליד קיבוץ ניר עם ועמד עם רכבו בנקודה גבוהה שצופה לרצועה. הוא יצא מהרכב - וחייו ניצלו.
2 צפייה בגלריה
רונן אזרן
רונן אזרן
רונן אזרן והמכונית השרופה
(צילום: בראל אפרים)
בשיחה עם ynet סיפר כי יצא מהרכב כדי לצלם דגל ישראל שהתנוסס במקום: "הכנתי קפה ויצאתי לצלם. רציתי לצלם את דגל ישראל מתנוסס. יצאתי לצלם אותו ואז הייתה הפגיעה. דגל ישראל הציל את חיי". אף שעמד ליד המכונית, הוא נפצע קלות ופונה לבית החולים ברזילי באשקלון עם חבלות קלות ופגיעות הדף. עוד באותו יום הוא שוחרר, ומאז מצבו הולך ומשתפר.
"נעמדתי עם הרכב והסתכלתי לכיוון הרצועה", הוא שחזר את רגע הפגיעה, "ממש שניות אחרי שיצאתי מהרכב נורה הטיל. שמעתי פיצוץ אדיר ועפתי באוויר. ניצלתי בנס, בכלל לא הבנתי מה קרה לי בהתחלה, לא שמעתי כלום - רק צלצולים באוזניים. אני מודה לאלוהים שזה נגמר ככה, הייתי יכול למות. הלכתי לבית הכנסת ואמרתי ברכת הגומל", סיפר עוד.
2 צפייה בגלריה
הרכב
הרכב
(צילום: בראל אפרים )
שיגור הנ"ט בוצע זמן קצר לאחר האזעקות בירושלים, בית שמש וביישובי האזור שפתחו את מבצע "שומר החומות". בג'יהאד האיסלאמי טענו כי ג'יפ צבאי נפגע מירי נ"ט - ואילו מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברכב אזרחי. מתחקיר ראשוני שערך אז הצבא עלה כי עזרן עמד לצד הרכב, וכך ככל הנראה מנע פציעה חמורה יותר.
קצין הביטחון רבין היה גם הראשון להגיע לזירה מיד לאחר הירי. לאחר מכן הוא שחזר בשיחה עם ynet: "הוא עמד ליד האוטו ובנס הוא רק נפצע קל. הוא עמד ממש על הגבעה והיה חשוף. שמעתי את הפיצוץ וראיתי פטריית עשן, אז מיהרתי למקום וראיתי אותו עומד ליד הרכב. הוא היה בהלם מוחלט. מיד הובלתי אותו למטה כדי שלא יהיה חשוף, והזעקתי את המשטרה ואת מד"א. הוא יצא בנס מהאירוע הזה, אבל בקושי הצליח לדבר. זה אירוע קשה מאוד".