שוב חילופי עקיצות בקואליציה: שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) הגיב היום (ב') במרומז לביקורת שמתח השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (הליכוד) על המפגינים המוחים בשבועות האחרונים ליד מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבלי להתייחס ישירות לדברים של אוחנה כתב ניסינקורן: "שמרו על מרחק חברתי ועל עטיית מסכה כל הזמן. אנחנו נדאג לשמור על זכותכם להפגין", כתב ניסנקורן.
הוא הוסיף כי "בחוק הקורונה עמדנו על כך שזכות ההפגנה לא תיפגע. כך פועלת דמוקרטיה חזקה בשעת חירום. כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזאת הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעלים אמצעים אסורים, שיטור יתר או קנסות חריגים כלפי מפגינים".
3 צפייה בגלריה
טקס חילופי השרים במשרד המשפטים אמיר אוחנה ואבי ניסנקורן
טקס חילופי השרים במשרד המשפטים אמיר אוחנה ואבי ניסנקורן
ארכיון. השרים אבי ניסנקורן ואמיר אוחנה
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
אתמול פורסמה במהדורת "כאן" הקלטה שבה תועד השר אוחנה לוחץ על מפקד מחוז ירושלים במשטרה דורון ידיד לפעול נגד המפגינים שמוחים בשבועות האחרונים מחוץ לביתו של ראש הממשלה. ניצב ידיד הודה בתגובה שבמחאה ההמונית חולקו יותר דו"חות מבדרך כלל. אוחנה אמר: "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה, אנחנו לא יכולים להמשיך עם האנרכיזם הזה".
הבוקר הוא הסביר בראיון לאולפן ynet כי: "ביקשנו שיקול דעת משטרתי. גם מנכ"ל משרד הבריאות אומר את זה – מדובר במדגרות קורונה. אלפים צפופים בשטח פתוח".
גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס להפגנות השונות המתקיימות ברחבי הארץ בשבועות האחרונים. במהלך ביקור בחיפה הוא אמר: "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו. אסור לפגוע בו. זהו אחד מערכי היסוד שעליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית".
3 צפייה בגלריה
הנשיא ריבלין בסיור בגבול הצפון
הנשיא ריבלין בסיור בגבול הצפון
הנשיא ראובן ריבלין . "המחאה - ערך עליון"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד. "המחאה תתחזק"
(צילום: ערוץ כנסת )
הוא התייחס באופן כללי לאלימות שמתלווה לאירועים, והוסיף: "לצדו של חופש המחאה נמצא האיסור על כל סוג של אלימות. אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין".
גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד-תלם) התייחס להתבטאויות של השר אוחנה. בפתח ישיבת הסיעה אמר: "אפשר להמשיך את ה'ברדק' הזה, והוא יימשך, ואף אחד לא שואל אותך. שר לביטחון פנים שלא מבין את זה צריך לעוף מהתפקיד. ביבי צריך לפטר את אוחנה היום. הוא לא יעשה את זה כי הוא שלח אותו והוא משתמש בו להשתיק את המפגינים. הם מפחדים, ובצדק.
"הרבה שנים לא הייתה מחאה כזו, והיא תתחזק. אנשים נלחמים על הבית והפרנסה. ביבי מאשים את המפגינים שזה פוליטי. בטח שזה פוליטי. זו מחאה נגד פוליטיקה של עסקנים מנותקים".