בשבוע התשיעי ברציפות, כ-2,000 בני אדם הפגינו גם היום (ו') נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול מעונו ברחוב בלפור בירושלים, במסגרת אירוע "קבלת שבת" שהם מקיימים שם בכל יום שישי.

2 צפייה בגלריה
הפגנה מול מעון ראש הממשלה
הפגנה מול מעון ראש הממשלה
ההפגנה מול מעון ראש הממשלה
(צילום: שלו שלום)
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול מעון ראש הממשלה
הפגנה מול מעון ראש הממשלה
(צילום: משה מזרחי)
באירוע הקימו המפגינים דוכן "לשינוי חברתי" שבו חילקו חומוס ואבטיח חינם לכל דורש. הם הסבירו שמדובר במסר שלפיו אוכל מאפשר לחבר אנשים מכל הקצוות. "אנשים תורמים כפי יכולתם ואת הכסף שנותר לאחר ההוצאות אנחנו תורמים לעמותה של נפגעות תקיפה מינית", אמר משה ליפשיץ' מהישיבה החילונית בירושלים, אחד מאלו שהקימו את הדוכן.
רביעה בסיס, ד"ר לפילוסופיה וללשון עברית, אמרה בהפגנה: "אני כמי שאמורה להיות אזרחית המדינה נמצאת היום במצב של נתין חסר זכויות. אני והחברה שלי סובלים מהדרה מהאזרחות הישראלית, הדרה שמעוגנת בחוק יסוד שחוקק ב2018. 'חוק הלאום'. אני קוראת לכל המפגינים ולכלל אזרחי המדינה לחשב מסלול מחדש, ולהחזיר את המדינה לשפיותה. לשמור מכל משמר את עקרונות המשטר הדמוקרטי ולכבד כל אזרח באשר הוא ללא כל תיוג. במדינה שלנו, ארץ זבת חלב ודבש, יש מקום לכולנו ויחד נוכל לקיימה כמדינה לתפארת וכפנינה ייחודית במזרח התיכון".
במהלך ההפגנה דרשו מובילי המחאה מהמשטרה להרחיב עוד ועוד את שטח ההפגנה, גם לכיוון כיכר פריז. המשטרה נענתה וסגרה חצי מהכיכר, את החלק שמוביל לכיוון רחוב קרן היסוד לתנועה. לאורך ההפגנה ניסו חלק מהמפגינים להתגרות בשוטרים וקראו לעברם קריאות כגון "משטרה של נתניהו" ו"משטרה של מאפיה". זאת, על רקע טענתם שבאירועי אמש, עם הרחקת מאהל המחאה הקבוע שלהם בבלפור, הפכה המשטרה לפוליטית. השוטרים נהגו הערב באיפוק ונמנעו מלהיגרר לעימותים. לטענת המארגנים חולקו 5,000 צמידים למשתתפים בהפגנה.
בסיום ההפגנה ביקשה המשטרה לכבד את החלטת בג"ץ ולסיים את האירוע לפני כניסת השבת. המארגנים התעלמו בתחילה וביקשו מהמפגינים לשבת על הרצפה ולהפסיק להשתמש בצופרי האוויר ולהמשיך את קיום האירוע בנגינת כינור. חלק מהמוחים, בהם תת-אלוף במיל' אמיר השכל, מסמלי המחאה בבלפור בשבועות האחרונים, נראו מניפים ידיים מוצלבות באוויר לאות מחאה. המשטרה דרשה מהם להפסיק ולאחר דין ודברים הרוחות נרגעו. המפגינים שרו את המנון התקווה והתפזרו אט אט לביתם.