לפחות 41 נדבקו בנגיף הקורונה לאחר שהשתתפו בכנס חילופי זוגות בניו אורלינס. כך הודיע מארגן הכנס שכונה Naughty in N’awlins.
הכנס נערך באמצע החודש שעבר חרף הזינוק בתחלואה שנרשם אז בלואיזיאנה, כמו גם ברחבי ארה"ב. ברשויות המקומיות כינו את הכנס "אירוע הדבקה המוני". באירוע השתתפו כ-250 איש, מספר קטן בהרבה מבשנים עברו. ב-2019 השתתפו כ-2,000 איש בכנס.
1 צפייה בגלריה
מסיבה חילופי זוגות סווינגרס אילוסטרציה
מסיבה חילופי זוגות סווינגרס אילוסטרציה
לא הייתה רצפת ריקודים, אבל עדיין רקדו. אילוסטרציה
(צלום: shutterstock)
המארגן של האירוע, בוב הנפורד, אמר כי הקפיד על ההנחיות של הרשויות, כמו שמירה על מרחק בין הנוכחים, שלדבריו עברו כולם בדיקה לפני הכנס. לזוגות אף חולקו צמידים שהעידו לפי הצבע שלהם אם יש להם כבר נוגדנים לנגיף.
למרות זאת הנפורד הביע צער על ההדבקה ההמונית, שהביאה עד עתה למחלה קשה בקרב אחד הנדבקים. "אם הייתי יכול לחזור אחורה בזמן, לא הייתי מפיק את האירוע הזה שוב", כתב הנפורד בבלוג שפרסם.
בבלוג שלו הסביר הנפורד שבימים הראשונים של האירוע המשתתפים הקפידו על הכללים שהציב להם, אך בהמשך הרבה פחות. "בכמעט כל מקרה, הנדבקים הודו שהם היו מאוד קפדניים ביומיים הראשונים, אבל אז הם נרגעו מעט וביום שישי הם אמרו, 'זין, זה היום האחרון שלנו'. רבים מהם הודו שהעובדה שהם לא היו קפדניים ביום האחרון הייתה כנראה הסיבה שהם נדבקו".
הנפורד ציין כי בהתאם להנחיית הרשויות הוא לא התקין בכנס חלקה מיוחדת לריקודים, אך הודה שעדיין היו זוגות שרקדו. "אתם מבינים, ראיתי את הסרט פוטלוס, ואני יודע שאי-אפשר באמת להוציא מחוץ לחוק ריקודים".