1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

המשטרה עצרה לחקירה מורה מישיבה במרכז הארץ בחשד שסחט מינית נערים בני 15-14 באפליקציית מסרונים ברשת. על-פי החשד, הוא פנה לקטינים שונים במועדים שונים, באמצעות הודעות באפליקציית "Hangouts". במהלך ההתכתבות עם הנערים, הציג עצמו כבן גילם, ביסס את הקשר עימם וביקש לשלוח לו תמונות עירום וסרטונים בעלי אופי מיני - לעתים בתמורה לכסף. לפי המשטרה, החשוד לחץ ואיים לכאורה על הנערים שאם לא ישתפו פעולה ולא ישלחו תמונות עירום - הוא ידאג להפיץ את התמונות שהשיג מהם באתרים שונים ברשת.
החשוד נעצר לפני כשבועיים, ב-16 ביוני 2021, ומאז הוארך מעצרו מעת לעת בבית משפט השלום בראשון לציון עד ל-30 ביוני. המורה חשוד במעשה מגונה בפני קטין עד גיל 16, סחיטה באיומים, החזקת פרסום תועבה ובו קטין ושימוש בגופו של קטין לפרסום תועבה.
מהמשטרה נמסר כי "במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה על ילדים מפני פגיעה ברשת, התנהלה בחודשים האחרונים פעילות סמויה ביחידה 105 בלהב 433 - זאת בעקבות מספר דיווחים שהתקבלו במוקד 105 על אודות סחיטה מינית לכאורה של קטינים. "במהלך החקירה, שהפכה גלויה לפני כמה ימים, הופעלו מגוון אמצעים טכנולוגים ונאספו חומרים וראיות וכן נגבו עדויות מקורבנות ומעורבים נוספים", אמרו במשטרה.
במשטרה ציינו עוד כי "יחידה 105 פועלת להגנה על ילדים ונוער ברשת. ביחידה פועל, בין היתר, מוקד 105 - המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת. המוקד משלב פעילות משטרתית במאבק באלימות רשתית לצד נציגי משרדי ממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. המוקד מעניק שירות הוליסטי לציבור בתחום עיסוקה של היחידה. במסגרת יחידה 105 פועלים מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגים מתקדמים לאיתור ואכיפה נגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת".