במסגרת גל ההפגנות ברחבי ישראל התקיימה בשבוע האחרון צעדת מחאה של תושבים מצפון הארץ למעון ראש הממשלה בירושלים. שתיים מהמשתתפות הן נטע נועם ובתה אביה בת ה-15 מטבעון. בראיון לאולפן ynet הן סיפרו הבוקר (יום ה'): "שוטרים נדנדו לנו, הסיטו אותנו מהדרך, דיברו אלינו באלימות, נתנו לנו קנסות, לא ספרתי כמה כבר יש לי בכיס. עשו כל שביכולתם להפריע לנו ולא עלה בידם. אנחנו סופגות את זה ופשוט ממשיכות הלאה".
- איפה אנחנו תופסים אתכן? נטע: "אנחנו עכשיו נמצאות בירושלים, במרכז העיר, קרוב לכיכר ציון. אנחנו בדרך לבלפור. התחלנו את הצעידה ביום חמישי שעבר ב-9:00 בבוקר. צעדנו קרוב ל-180 ק"מ והגענו כעבור שבוע לירושלים".
- אביה, את בת 15 והצטרפת לצעידה הזו. מאיפה קיבלת את זה? אביה: "קודם כל, מאימא כמובן. גם בי המצב פוגע. גם אני, כמו כולם, בתוך הדבר הזה, וגם אני רוצה פה שינוי".
1 צפייה בגלריה
נטע ואביה נועם
נטע ואביה נועם
נטע ואביה נועם. "זה הולך בכיוון ההפוך"
(צילום: שחר גולדשטיין)

- מה מטריד אותך במציאות הישראלית כיום וגורם לך לצאת להפגין? אביה: "אני רוצה שגם עכשיו וגם כשאגדל, תהיה לי את זכות הדיבור. שאוכל לצאת, כמו עכשיו, ולהגיד את מה שאני חושבת. כרגע זה נראה שזה הולך לכיוון ההפוך".
- את מוטרדת? אביה: "מאוד, אבל אני בטוחה שננצח ונעשה פה מהפכה".
- נטע, הכנסת בה את הרוח הדמוקרטית. נטע: "חינוך, כן, כן, אנחנו בעד דמוקרטיה. בעיקר למען זכות הביטוי, חופש התנועה. אלה ערכי יסוד לא רק בדמוקרטיה, אלא באמנה של זכויות האדם. זה משהו בסיסי שאי אפשר לקחת אותו. ואנחנו ננצח. הטוב תמיד מנצח, רואים את זה לאורך כל ההיסטוריה".
על ההתמודדות עם השוטרים בדרך הוסיפה נטע: "אנחנו סופגים את זה ופשוט ממשיכים הלאה. זה מראה לנו כמה הצדק איתנו. מדינת משטרה - לא בבית ספרנו. לא מתאים לנו. אלה לא הערכים שעליהם גדלנו. אנחנו אנשים שומרי חוק, משלמי מסים. אתה יודע מה? קנס על חניה זה הדבר הכי רחוק שהגעתי אליו. אז עכשיו אני מלאה בקנסות. אני חוזרת הביתה ואף אחד מהם לא ישולם".