1 צפייה בגלריה
ראש ישיבת שירת משה הותקף ע"י ערבים ביפו
ראש ישיבת שירת משה הותקף ע"י ערבים ביפו
תיעוד התקיפה
שני תושבי יפו נעצרו בצהריים (יום א') בחשד לתקיפת הרב אליהו מאלי שמכהן כראש ישיבת ההסדר בשכונת עג'מי. תמונה שהתפרסמה ברשת תיעדה את רגע התקיפה. נבדק חשד אם הרקע למעשה הוא סכסוך בין המעורבים. הרב לא נזקק לטיפול רפואי ושב לישיבה.
אחד ממנהלי ישיבת ההסדר אמר שתקיפת הרב מאלי התרחשה כשיצא עם רב נוסף לבחון רכישת מבנה נוסף לשימוש הישיבה. "כנראה שיש כאלה שמפריע להם שגרים ולומדים כאן יהודים עם כיפות", אמר ל-ynet. "אנחנו כאן כבר יותר מעשור ואין לנו בעיה עם אף אחד".
החקירה החלה בעקבות דיווח במוקד 100 של המשטרה על אודות תקיפת ראש הישיבה, כבן 60. שוטרי תחנת יפו ביצעו מגוון פעולות חקירה שהובילו לחשיפת זהותם של שני החשודים - בשנות ה-30 לחייהם. עם איתורם, הם נעצרו לחקירה בחשד לתקיפה.
עד ראייה סיפר כי לפני התקיפה, צעקו שני החשודים לראש הישיבה הרב מאלי ולרב נוסף שצעד איתו "אסור לכם לעבור מכאן". מקורבים לרב סיפרו כי הוא הגיע כאמור למקום שבו הותקף כחלק מהתעניינותו לרכוש מבנה נוסף ליד הישיבה.
גורם במשטרה ציין כי בין כיווני החקירה נבדק כאמור חשד שלפיו קיים סכסוך בין הישיבה לשכנים בבניין סמוך על רקע שימוש במבנה. עם זאת, הגורם הוסיף כי נבדקים גם כיוונים אחרים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את התקיפה של ראש ישיבת "שירת משה", "מודה לכוחות הביטחון על מעצרם המהיר של החשודים. אני מצפה למיצוי מלוא חומרת הדין איתם".