בדיוני הממשלה בנוגע לסגר שיחל מחר ב-14:00 הוחלט על קיצוץ התחבורה הציבורית למינימום, ואופן ההפעלה של התחבורה הציבורית נמצא בדיונים גם בשעות אלו (יום ה') - אולם המתווה המסתמן דומה לזה שהיה בסגר הקודם: ביטול קווי אוטובוס בין-עירוניים, הורדת התדירות באוטובוסים העירוניים באופן משמעותי והשארת קווים למוקדים חיוניים בלבד כמו מרכזים רפואיים ומרכזי קניות למזון.
בסגר הקודם, נזכיר, פעלה התחבורה הציבורית בימים א'-ה' עד 20:00 ובסוף השבוע לא פעלה כלל. היקף הקווים צומצם ל-25% וגם שעות הפעילות הופחתו משמעותית. לפי המתווה המתגבש כעת, רשת הקווים ושעות הפעילות יהיו דומים לאלו שהיו בסגר הקודם ומיום חמישי בערב ועד ליום ראשון בבוקר לא תופעל התחבורה הציבורית. עם זאת, במשרד התחבורה יפעלו לכך שלא ישארו יישובים מבודדים ללא שירות תחבורה ציבורית כלל.
כמו כן, מסתמן כי רידוד רשת התחבורה הציבורית יחל לאחר אישור התקנות, ככל הנראה החל מיום שלישי; עד אז יפעלו תקנות הסגר ה"מחורר", קרי, התחבורה הציבורית העירונית בלבד תפעל ביום שישי, בערב יום הכיפורים ובמוצאי יום הכיפורים.
בסגר הקודם, נזכיר, הושבתה פעילות הרכבת, אך שרת התחבורה מירי רגב תתעקש הפעם להשאיר את הרכבת פתוחה ולו במתכונת מצומצמת ביותר - זאת לנוכח הקשיים בפתיחתה ובסגירתה. לאחר הסגר הקודם, במשרד התחבורה נאבקו לפתיחת הרכבת כשהמטה לביטחון לאומי ומשרד הבריאות התעקשו להשאיר אותה סגורה ופתיחתה נדחתה מספר פעמים.

2 צפייה בגלריה
חידוש הנסיעה ברכבת בצל התפשטות נגיף הקורונה
חידוש הנסיעה ברכבת בצל התפשטות נגיף הקורונה
תדירות קווי הרכבת תצומצם
(צילום: עידן ארבל)
כמו כן, כדי להמנע משיבוש התנועה עם תום הסגר, מנסים במשרד לשמור על הרכבת פעילה אף שברור שתדירות קוויה תצומצם וקווים מסוימים יבוטלו או יצומצמו. בנוסף, בתקופה זו ינסו במשרד התחבורה להאיץ פרויקטים תחבורתיים שונים במסילות הרכבת ובכבישים.
בתוך כך, אתמול במליאת הכנסת אמר סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) כי "הוכח בפועל שהתחבורה הציבורית היא שמניעה את המשק. ככל שאנחנו נותנים תחבורה ציבורית רחבה יותר, מושלמת יותר, מלאה יותר, ככה גם הסגר הוא מועט. אין ספק בעניין הזה". מקלב הוסיף כי "יש חיים שוטפים, דברים שמותרים בהגבלות, ואנחנו צריכים לתת את השירות הזה - גם אם הוא מצומצם יותר".