3 צפייה בגלריה
השלטים בורשה
השלטים בורשה
התערוכה בפארק בוורשה
(צילום: שגרירות ישראל בפולין)
לרגל יום האישה הבינלאומי שצוין השבוע, יזמה שגרירות ישראל בוורשה תערוכה של נשים ישראליות פורצות דרך, חלקן ילידות פולין, המוצגת בגלריה הפתוחה של הפארק המלכותי ווז'ניקי.
התערוכה שיצאה לדרך ביום שישי למשך כשבועיים כבר משכה רבים שצפו בתמונותיהן של 17 נשים ישראליות בולטות - באמצעותן הפולנים יוכלו ללמוד על ישראל והחברה הישראלית. התערוכה מוצגת באחת מהשדרות המרכזיות ביותר בעיר ובכניסה הבולטת של הפארק - מול משרד ראש הממשלה ופסלו של שופן שמוכר לישראלים רבים. זהו מוקד פנאי בולט לתושבי העיר. התערוכה מעוררת עניין רב בקרב המבקרים ומעריכים שבסך הכול יצפו בה עשרות אלפי בני אדם. גם התקשורת בפולין דיווחה על התערוכה של הנשים הישראליות.
3 צפייה בגלריה
השלטים בורשה
השלטים בורשה
הממונה על השגרירות טל בן ארי לצד הדיוקנאות. "הצליחו בזכות היותן נשים"
(צילום: שגרירות ישראל בפולין )
3 צפייה בגלריה
השלטים בורשה
השלטים בורשה
(צילום: שגרירות ישראל בפולין)
בין גיבורות התערוכה: ראשת הממשלה הראשונה והיחידה בישראל גולדה מאיר, מלכה ברוורמן מבכירות קהילת המודיעין הישראלית והאישה הראשונה שכיהנה כסגנית ראש המוסד, יעל רום הטייסת הראשונה בחיל האוויר הישראלי וגם הטייסת הראשונה שהטיסה מטוסים בחברת תעופה ישראלית סדירה, פרופ' עדה יונת כלת פרס נובל לכימיה לשנת 2009, רחל צברי חברת הכנסת הראשונה ממוצא מזרחי, בליינש זבדיה השגרירה האתיופית הראשונה בישראל, הדר נמיר מחלוצות המאבק לשוויון זכויות ללהט"ב בישראל, עומר ינקלביץ' שרת התפוצות, ח"כ אורנה ברביבאי, ח"כ ע'דיר כמאל מריח, הרבנית עדינה בר שלום ועוד.
חלק מגיבורות התערוכה משתפות במילותיהן את סיפוריהן, חולקות את הישגיהן הגדולים ביותר, אך גם מכשולים שעליהם היו צריכות להתגבר בדרך להצלחה.
הממונה על השגרירות בוורשה טל בן ארי אמרה: "בתערוכה ניתן לראות על פי סיפוריהן של הנשים כי הצלחתן בתחומים גבריים הייתה יכולה להיחשב כהישג בפני עצמו, אך למעשה גיבורות התערוכה הצליחו לא למרות היותן נשים, אלא בזכות שהן נשים, שהביאו את יכולותיהן וכישוריהן לידי מימוש. תערוכה זו נועדה להביא לקדמת הבמה את נקודות החוזק של נשים ישראליות ובכך למעשה להוות דוגמה לנשים בכל מקום, גם בפולין , ולעודד אותן ללכת בעקבות החלומות שלהן. אני שמחה להיות חלק ממשרד המקדם שווין מגדרי ותומך בפרויקטים משמעותיים כמו זה".