1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: AFP)
גם הבוקר, כשהביט הנאשם במראה, הוא ראה את פניהם של נפגעי הגל השני של הקורונה ניבטים אליו וקוראים בקול גדול – למה זה הגיע לנו? במה חטאנו? לנאשם אין תשובות, זולת לסתום את פיות המבקרים. המפגינים, המובטלים, העצמאים המרוסקים, התלמידות והתלמידים, המבוגרים בבתי האבות ועוד ועוד.

בל נטעה, ההפגנות אינן בגלל המגפה. כבר לפני כמה שנים החלו קומץ נשים וגברים, שזיהו את הבעיה האמיתית, לצאת לרחובות למחות נגדך ונגד מה שאתה מייצג. אז זו לא הייתה קורונה, אז זה היה ראש הממשלה, אתה. וכך גם היום. למרבה הצער, אתה מצליח להסיט הדיון ממך אל המגפה. זה לא יעבוד לאורך זמן.
רשימת חטאיך לא ניתנת לסליחה. כמות הכתמים המכסים אותך אינה ניתנת לניקוי והטיפול היחיד הוא להרחיקך מאיתנו. לא את הימין, אותך. אתה מנצל את הקורונה באופן ציני למען מטרת-העל שלך: לדחות או לבטל את משפטך. הקרבת את בריאות הציבור משיקולים פוליטיים של שימורי קואליציה עם החרדים. הבאת פרויקטור והתחלת לגרשו עוד בטרם בחל בתפקיד.
הדאגה שלך מן ההפגנות היא אמיתית. אתה, יותר מכל יועציך, מזהה את המגמה. אתה יודע את האמת: אין מפיצי קורונה בקרב המפגינים, הכל פרי מוחך הקודח והמסית, אתה באובדן עשתונות. איבדת את המצפן הערכי והמוסרי. התחלת, ואתה ממשיך, בריסוק הדמוקרטיה – חוק ההסמכה, מניעת הפגנות, אי-גינוי שריך הממרים את החלטת בג"ץ ויוצאים נגד בית המשפט העליון. זה הכתם הראשון.
הכל מתחיל בעובדה שאתה נושא על גבך כתב אישום עם שלושה סעיפים: שוחד, מרמה והפרת אמונים. כל אזרח אחר עם כתב אישום וסעיפים כאלה היה מוצא שאינו יכול להתקבל לעבודה באף תפקיד במדינת ישראל, יהא זה התפקיד הזוטר ביותר. זה הכתם השני והגדול מכולם.
יצאת למלחמת חורמה נגד מערכת אכיפת החוק. היועץ המשפטי, המפכ"ל היוצא, פרקליט המדינה היוצא, בית המשפט על רבדיו השונים, המשטרה וחוקריה – כולם הפכו בעיניך לאויבי הציבור. זה הכתם השלישי.
יהירותך ודרך קבלת ההחלטות שלך הובילו אותך להעדיף את שותפיך הפוליטיים על פני החברה כולה, קרעת את העם הנפלא הזה לגזרים, שיסית אדם ברעהו, פירקת אותנו לשבטים, הפרדת ומשלת. התבשמת בתוצאות הגל הראשון, אתה ואפסך עוד. שלחת אותנו לשתות בירה. זה הכתם הרביעי.
נכשלת בניהול הכלכלי של המשבר הראשון והגדלת להיכשל במשבר השני, בריאותית וכלכלית. המטת עלינו אסון, הגדול ביותר בתולדות הבית השלישי. ממדינה מובילה הפכנו בגלל החלטותיך למדינה נחשלת, בנית בהבל פיך את משפחות העוני והבערות של הדור הבא. זה הכתם החמישי.
קיבלת החלטות הנוגעות לביטחון ישראל תוך מידור שר הביטחון והרמטכ"ל – צוללות למצרים, מטוסי 35-F לאמירויות. שיקרת קבל עם ועולם כאשר נלחצת לענות על שאלות ישירות בנושאים אלה. זה הכתם השישי.
הנאשם בנימין נתניהו, האחריות מוטלת כולה על כתפיך. אינך יכול לקשור לעצמך כתרים כאשר אתה חושב שהצלחת, ולהטיל את האשמה על העם כאשר אתה יודע שנכשלת. האחריות מוטלת על כתפי המנהיג, תמיד, ואף פעם לא מוסרת ממנו, לטוב ולרע.
אם נותרה בך יושרה, קום והעבר השרביט לבא בתור בתנועת הליכוד, ואז צא והילחם על שמך הטוב. עשה את מה שדרשת מאחרים לעשות. לדבריך, אין כלום כי לא היה כלום, אז מה יותר פשוט מלקחת פסק זמן ולהתמודד עם ההאשמות. אהיה השני לברך אותך על הזיכוי המלא.
דרך אגב, מצאתי שלוש מכבסות עם המלצות באזור שכונת רחביה.
  • רב-אלוף (מיל') דן חלוץ היה הרמטכ"ל ה-18 של צה"ל

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com