1 צפייה בגלריה
 השר לשרותי דת יעקב אביטן  ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן
 השר לשרותי דת יעקב אביטן  ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן
השר אביטן וראש המועצה האזורית שומרון דגן
כמעט 40 שנה אחרי שהוקמה - ש"ס חוצה את הקו הירוק. המפלגה החרדית הספרדית השיקה לראשונה מטה בחירות וסניף קבוע ביהודה ושומרון, והיא מבקשת לקרוץ מעתה גם למתנחלים במאבק על הקולות בגוש הימין.
יעקב אביטן, השר לשירותי דת וראש המטה החדש, הכריז אתמול (יום א') בטקס הפתיחה כי "ש"ס היא הבית הטבעי של המתיישבים" - בתקווה לשתות את המצביעים שנופלים בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. "מי שחשוב לו ארץ ישראל ותורת ישראל - יודע שכאן ימצא את המקום החם שלו", הוסיף אביטן.
במפלגה מבטיחים לדבוק בקו הממלכתי והפוזיטיבי שאפיין אותה במערכות הבחירות האחרונות ולא להיגרר ל"ירי בתוך הנגמ"ש" מול ימינה והציונות הדתית, אבל תקיעת היתד עצמה במעוז המזוהה איתן עלולה להיתפש כ"הסגת גבול".
בקמפיין הפונה לתושבי יו"ש תבליט ש"ס את העשייה שלה למענם, כמו הקמת היישוב עמיחי על ידי היו"ר אריה דרעי כשר פנים, קידום החלופה לנתיב האבות ותמיכה בקידום תוכנית הריבונות, ותנופף כמובן גם ב"אות יקיר ההתיישבות" שקיבל דרעי בשנה שעברה מראשי הרשויות שם.

את הסניף הראשון, שנחנך בשומרון, מנהל רפי חדד, דמות ותיקה ומוכרת בהתיישבות ולשעבר יו"ר מזכירות עץ אפרים. המשימה שלו תהיה לפרוץ את ה"גטאות" המזוהות כיום עם ש"ס, בריכוזים מזרחיים כמו עמנואל, תל ציון, חשמונאים וגבע בנימין (אדם), ולמשוך מצביעים גם מהזרם המרכזי והאידיאולוגי של המתנחלים.
בישיבת העבודה הראשונה בסניף אמר חדד כי הוא "מזהה את הפוטנציאל שיש לתנועה באזור שלנו", והבטיח ליו"ר דרעי: "נעשה הכול בשביל להביא עוד ועוד קולות". במפלגה מתכוונים לקיים בימים הקרובים סיורים ברחבי יו"ש ולהקים עוד סניפים במועצות אזוריות נוספות.

הברכה מחבר הליכוד

ברכה מפתיע על המהלך קיבלה ש"ס מראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מהדמויות החזקות והמשפיעות בליכוד. "היופי של השומרון הוא במגוון העמדות שלו", אמר דגן, "אני עצמי חבר ליכוד ויחד עם זאת השר אריה דרעי תמיד זמין לי, תמיד מנסה לסייע יחד עם חברי הכנסת מש"ס".
דגן הוסיף כי נציגי התנועה הם "בהחלט ידידי ההתיישבות" וציין כי בשנים האחרונות סייעו למתיישבים במגוון תחומים, כמו ניסיון ההסדרה של היישובים הצעירים, בניית תשתיות תמיכה בריבונות יהודית וקליטה של עולי צרפת בשומרון. דגן סיכם: "אנחנו מברכים את תנועת ש"ס על פתיחת הסניף החדש ומאחלים לה הצלחה".