5 צפייה בגלריה
כיפת ברזל
כיפת ברזל
שיגור מיירט של כיפת ברזל לעבר רקטה
(צילום: AFP)
הזרוע הצבאית של חמאס טוענת כי השתמשה היום (שלישי) בטקטיקה בשיגורי הרקטות, שבזכותה הצליחה לחדור את מערכת כיפת ברזל ולפגוע במבנים. במטחים לעבר העיר בצהריים נהרגו שתי נשים ונפצעו עוד עשרות.
ואכן נראה כי ההנחיה החריגה שניתנה בצהריים לתושבי אשקלון שלא לצאת מהמרחבים המוגנים היא תוצאה של טקטיקת "הרוויית המערכת" שנקט חמאס מאז הבוקר. במסגרת זו שיגר ארגון הטרור מספר גדול מאוד של רקטות - יותר ממאה - לעבר אזור מצומצם, וכך חלקן חומקות ממערכת כיפת ברזל ופוגעות במטרות. באחד המטחים בצהריים שיגר חמאס 137 רקטות תוך חמש דקות. ההנחיה להישאר במרחבים המוגנים הוסרה כעבור כשעה וחצי.
צה"ל יכול להתגבר על הטקטיקה הזו באמצעות הגדלת מספר המשגרים והמכ"מים באזור שנמצא תחת איום. צעד כזה יביא מן הסתם לחוסר בכיסוי באזור אחר, וחמאס יכול להחליף את האזורים שאליהם הוא מכוון את המטחים.

5 צפייה בגלריה
פגיעה בבית באשקלון
פגיעה בבית באשקלון
יותר ממאה רקטות במטח. נזק לבתים באשקלון
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
כיתה בבית ספר שנפגע באשקלון
(צילום: יריב כץ)
אחר הצהריים פתח חיל האוויר בשורת תקיפות ממוקדות במבנים, בעיקר בעיר עזה. הפלסטינים מדווחים על הרוגים בתקיפות. צה"ל הפיץ הודעה לתושבי עזה שבה נאמר: "בשעה זו צה"ל פתח בגל תקיפות רחב ויוצא דופן ברצועת עזה. למען שלומכם - התרחקו מכל אתר שמכיל אמצעי לחימה של חמאס".
מאז הצהריים משגרים ארגוני הטרור הפלסטיניים מטחים חוזרים ונשנים לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. באשקלון היו פגיעות ישירות בבתים, ושתי נשים נהרגו מפגיעות בבניין מגורים ובבית פרטי. כחלק מהירי לעבר הדרום, לראשונה מתחילת ההסלמה הופעלה אזעקה גם באשדוד, שם נפגעו ישירות שני בתים. בבית החולים ברזילי באשקלון בעיר טופלו 84 נפגעים. מצבם של שניים מהנפגעים מוגדר קשה, ומצבם של שניים נוספים מוגדר בינוני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון הערכת מצב בפיקוד הדרום עם שר הביטחון גנץ, הרמטכ"ל כוכבי ובכירים נוספים. בתום הדיון אמר נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה. סיכלנו מפקדים, פגענו בהרבה מאוד מטרות איכותיות שלהם. סיכום הישיבה הוא להגביר עוד את עוצמת התקיפות, ואת הקצב שלהן. חמאס יקבל מכות שהוא לא ציפה להן".
משרד הבריאות בעזה עדכן כי ביממה של ההסלמה נהרגו ברצועה 28 בני אדם, בהם 10 ילדים ואישה. 152 נפצעו (נכון לשעה 17:30).