שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, אמרה הערב (רביעי) שמדינה ערבית נוספת תסכם על חתימה על הסכם שלום עם ישראל "בתוך יום או יומיים". בריאיון לרשת "אל-ערבייה", רשת טלוויזיה בבעלות סעודית המשדרת מאיחוד האמירויות, אמרה קראפט כי "התוכנית שלנו היא להביא עוד מדינות, ואנו נכריז על עוד בקרוב מאוד. מדינה אחת תחתום תוך יום או יומיים".
1 צפייה בגלריה
קלי קראפט ה שגרירה החדשה של ארה"ב ב או"ם שימוע ב סנאט
קלי קראפט ה שגרירה החדשה של ארה"ב ב או"ם שימוע ב סנאט
קלי קראפט
(צילום: mct)
קראפט הוסיפה: "אני יודעת שמדינות נוספות יבואו בהמשך". גורמים בישראל העריכו לאחרונה שעומאן תהיה המדינה הבאה שתחדש את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל, אך מזכירים גם את סודן ומרוקו כמדינות פוטנציאליות לפריצת דרך.
קראפט הביעה בריאיון תקווה שסעודיה תחתום גם היא על הסכם שלום עם ישראל. "כמובן שנברך אם סעודיה תהיה הבאה. אבל מה שחשוב הוא שאנו מתמקדים בהסכם ולא נאפשר לאיראנים לנצל את הרצון הטוב של בחריין, איחוד האמירויות וישראל. אנו רוצים להביא את כולם על הסיפון בתקווה שזה יאפשר לאזרחי איראן לראות שאנשים באמת רוצים שלום במזרח התיכון ויהיו חלק מהשלום הזה".
קראפט תקפה את איראן על התנהגותה המזיקה לאזור, ואמרה: "בכל פעם שמישהו יושיט יד לאיראן, זה חייב להיות לאזרחי איראן. מדינות צריכות להיות מאוד זהירות בגלל שאיראן מנצלת מדינות אחרות".
היום המריאה משלחת ישראלית למנאמה, בירת בחריין, כדי להתחיל בשיחות לגיבוש הסכם השלום בין המדינות, זאת לאחר שיחת הטלפון שקיים אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-חליפה.
כשבוע לאחר חתימת "הצהרת השלום" בבית הלבן, המשלחת יצאה בטיסה מיוחדת של חברת ישראייר, כאשר המטוס עבר מעל שמי סעודיה. המשלחת כוללת את ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, נציגים של המל"ל וכן נציג האגף המשפטי של משרד החוץ. הצוותים אמורים לדון בהקמת צוותי עבודה שידונו על סעיפי הסכם השלום בתחומים השונים, בדומה למתווה של ההסכם עם איחוד האמירויות.