איל ירום, שהשתתף בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען שהותקף בידי אחד ממאבטחיו, סיפר היום (ד') באולפן ynet על השתלשלות האירועים. לדבריו, הוא היה במקום שהותר לו לעמוד בו, אך כשהחל לכרוז נגד רה"מ - אחד המאבטחים "תפס בחולצה, הדף וסיכן חיים".
"אני הפגנתי ליד הבית בהוד השרון, הגעתי למקום שבו לא היו מפגינים והוא לא היה המוני. היינו שם אשתי ואני ואולי עוד שניים. רציתי להיכנס לרחוב שבו נערך הכנס והתבקשתי על ידי שוטר שלא להיכנס לשם, כי הוא חסום בגלל הנוכחות של ראש הממשלה. נאמר לי לגשת אחורה, לרחוב שעמדתי בו, ועשיתי זאת. זה לא היה בתוך השטח המפורז אלא במקום שבו היה לי מותר לעמוד, ואכן עמדתי על אי-התנועה במשך כמה דקות ואף אחד לא אמר לי כלום.
"ברגע שהתחלתי לכרוז קריאות הגיע איש אבטחה בריצה מטורפת", סיפר ירום, "הוא תפס אותי בחולצה, הדף אותי לכביש וסיכן את החיים שלי. הוא גרר אותי לצד השני של המדרכה, הצמיד אותי לגדר והשאיר אותי שם".
- התבקשת להיות בתוך המתחם, איש לא אסר עליך להפגין, לקרוא קריאות או לתלות שלטים. למה התקרבת כל כך לשיירה? "לא התבקשתי להיות ב'מתחם', אין דבר כזה. בן אדם עומד ברחוב, מותר לו לעמוד ולהפגין עצמאית".
- ביחידה לאבטחת אישים אמרו כי "זוהה אזרח שעמד מחוץ למתחם שאושר להפגנה, בנגישות לשיירת רה"מ במהלך תנועתה, הכוח פעל להרחקתו עבור שמירת ביטחונו וביטחון האישיות". כלומר עמדת במקום הלא נכון והיו צריכים להזיז אותך. "עמדתי ברחוב ששוטר הפנה אותי אליו. שב"כ הוא גוף מאוד מקצועי ואני סומך עליו באופן כמעט מלא באבטחת ראש הממשלה. אם המקום שבו עמדתי היה צריך להיות סטרילי, אז הוא היה אזור סטרילי. הם יודעים לעשות את העבודה שלהם".
- איך יידע המאבטח אם יש לך אקדח ומה אתה זומם? אולי אפשר להבין את הפעולה שלו? "זה התפקיד שלו, יש לו מודיעין ומידע. אני עמדתי במקום שמותר לי לעמוד, במקום שהפנה אותי אליו שוטר והפגנתי - זו זכות בסיסית. אחרי שהמאבטח העיף אותי לצעד שני של המדרכה דרך הכביש, וסיכן את החיים של שנינו, הוא הורה לשוטר לעצור אותי. על מה? השוטר עצר אותי באלימות ולקח אותי אזוק לאורך כ-250 מטר לניידת. לא התנגדתי בשום שלב, לא למעצר ולא להליכה. אבל רציתי ללכת לבד וקראתי לו כמה פעמים, שייתן לי ללכת עצמאית ולהיכנס לבד לניידת. כשהגעתי לתחנה אזקו אותי גם ברגליים. בסופו של דבר בחקירה לא שאלו אותי כלום".
בעקבות האירוע, ראש העיר הוד השרון, אמיר כוכבי, פנה לראש השב"כ נדב ארגמן בדרישה לחקור את התקרית. "זכות הביטוי היא זכות יסוד, ופגיעה בה מהווה פגיעה בדמוקרטיה", כתב כוכבי לארגמן. "הפינוי האלים והמעצר המיותר בעקבותיו הותירו תחושה קשה שלא מדובר בנושא אבטחתי, אלא בניסיון השתקה".
בשב"כ מסרו בתגובה כי "במסגרת פעילות של ראש הממשלה בהוד השרון, זוהה אזרח אשר עמד מחוץ למתחם שאושר לקיום הפגנה, בנגישות מיידית לשיירת ראש הממשלה במהלך תנועתה. כוח האבטחה פעל, במסגרת אחריותו, להרחקת האזרח מהשיירה, על מנת לשמור על ביטחונו ועל ביטחון האישיות. אין כל קשר בין דברים שנטען כי האזרח אמר לבין פעולות האבטחה שננקטו בשל חריגתו מהמתחם המותר והתקרבותו האסורה לשיירת רה"מ".